5 ویژگی مهم هنگام خرید شارژر دیواری

5 ویژگی مهم هنگام خرید شارژر دیواری

شارژر دیواری

شارژرها به دو دسته دیواری و وایرلس تقسیم می شوند که شارژهای دیواری با سیم و مدل وایرلس بی سیم هستند. در این مقاله می‌خواهیم 5 ویژگی مهم شارژر دیواری را معرفی کنیم. اگر درمورد شارژر وایرلس اطلاعاتی ندارید می‌توانید مقاله همه چیز درباره شارژر وایرلس را مطالعه کنید. شارژر دیواری، با استفاده از دو شاخه یا سه شاخه یه پریز متصل و با یک کابل متناسب با کلگی و گوشی موبایل، تلفن‌همراه شما را شارژ می‌کند. در زمان خرید باید به یکسری نکات درمورد کلگی و کابل آن دقت کنید.

نوع کابل شارژ

5 ویژگی مهم هنگام خرید شارژر دیواری | دایان کالا

شارژرهای قدیمی‌تر کلگی و کابل به هم متصل بودند و سیم آن قابلیت کابل شدن را نداشت. اما امروزه بیشتر شارژرها دارای یک کلگی دارای پورت و کابل شارژ است که می‌توانید از کابل باتوجه به قابلیت آن به‌طور جداگانه هم استفاده کنید. نوع کابل شارژ باید باتوجه به پورت گوشی (اندروید، تایپ سی، آیفون) و پورت کلگی (اندروید، تایپ سی، آیفون، USB) انتخاب شود. یکسری کابل ها قابلیت‌هایی ازجمله فست شارژ بودن را دارند. برای اطلاعات بیشتر درمورد این کابل مناسب می‌توانید مقاله ۵ کابل پر استفاده در تلفن همراه را مطالعه نمایید.

رابط اتصال به پریز

نوع رابط شارژر به پریز برق بسیار مهم است که در ایران بیشتر دو شاخه‌است. اگر دوشاخه متناسب با پریز نباشد و یا سه‌شاخه‌باشد نیاز به یک تبدیل دو به سه و یا دو به دو دارید.

نوع و تعداد پورت کلگی

نوع‌پورت کلگی باید‌ متناسب با سری کابل شارژ باشد. به عنوان مثال برای پورت کلگی USB باید یکی از سری‌های کابل هم USB باشد. یا اینکه اگر با آن کلگی بخواهید چند دستگاه را شارژ کنید تعداد پورت‌های بیشتری داشته‌باشد. بیشتر شارژرهای تک پورت دارای فناوری شارژ سریع هستند.

فناوری شارژ ایمن

این نکته یکی از مهترین ویژگی شارژر در هنگام خرید است. در فناوری شارژ ایمن شدت جریان ورودی و ولتاژ را کنترل و از اتصال کوتاه و گرمای بیش از حد دستگاه خودداری می‌کند. شارژر باید دارای کنترلر جریان آمپر باشد تا میزان آمپر ورودی به دستگاه را کنترل کند تا بیش از اندازه نشود. ولتاژ میزان ورود آمپر به دستگاه شما را مشخص می‌کند. اگر به میزان لازم نباشد آمپر زیادی وارد دستگاه شما می‌شود و به آن صدمه می‎زند. محافظت در برابر گرما و اتصال کوتاه بسیار با اهمیت است. اگر دستگاه دچار اتصال کوتاه شود جریان مورد نیاز را نمی‌تواند تنظیم کند.

اندازه شارژر دیواری و اقلام همراه آن

اندازه آن را با توجه به مکانی که می‎خواهید استفاده و یا حمل کنید در نظر بگیرید. بطوریکه به اندازه‌ای بزرگ نباشد که حمل آن سخت شود و یا در جایی که می‌خواهید استفاده‌کنید بسیار مهم‌است. برای اقلام همراه اگر کابل مورد نیاز کلگی و گوشی خود را ندارید توجه‌کنید که کابل همراه داشته باشد.