روش تشخیص اصل بودن صفحه ال سی دی گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی از دستتان افتاده و ال سی دی آن آسیب دیده باشد.به همین خاطر مجبور میشوید که آن را تعویض کنید.یکی از مشکلاتی که امروزه بسیار زیاد شده است این است که ال سی دی های فیک در بازار بسیار زیاد شده و بسیاری از تعمیرکاران موبایل ال سی دی تقلبی بر روی گوشی ها استفاده میکنند.در بعضی مواقع شما هزینه ال سی دی اصلی را پرداخت میکنید اما تعمیرکاران از ال سی دی فیک روی گوشی شما استفاده میکنند.در این مقاله به بررسی ال سی دی های فیک و اصلی میپردازیم و روش تشخیص اصل بودن ال سی دی گوشی میپردازیم.

صفحه نمایش اورجینال گوشی (LCD) چیست

ال سی دی گوشی اصلی تحت عنوان OEM شناخته میشود.صفحه نمایش هایی که توسط سازنده گوشی تایید میشوند و از کیفیت بالایی برخوردار است.این دسته از ال سی دی ها تاییدیه سازنده گوشی را دارند و کاربران میتواند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

این دسته از صفحه نمایش بسیار گران تر از سایر ال سی دی ها میباشند.به همین خاطر بعضی از افراد از جنس های کپی استفاده میکنند که کیفیت ان ها نسبت به صفحه نمایش های اصلی پایین است

صفحه نمایش های کپی چیست؟

یک سری از صفحه نمایش هایی در بازار وجود دارند که دارای کیفیت متوسطی هستند که به آن صفحه نمایش های کپی گفته میشود. این مدل از ال سی دی ها از نوع درجه یک،چینی،کپی و.. در بازار شناخته شده است.این مدل از صفحه نمایش ها توسط شرکت سازنده گوشی تایید نشده و مورد تایید آن نیستند.

بسیاری از شرکت های پینی صفحه نمایش های های کپی را تولید میکنند و به ایران میفرستند.تنها مزیت این مدل ال سی دی ها،قیمت پایین آن است که تا حدی میتواند هزینه تعویض صفحه نمایش را کاهش دهد.اما اگر دنبال صفحه نمایش با بهترین کیفیت هستید و قیمت ان برای شما فرقی ندارد،میتوانید از ال سی دی های اورجینال و اصلی استفاده کنید.صفحه نمایش های کپی بسیار شکننده هستند و زود آسیب میبینند.اگر هم از گلس گوشی اورجینال استفاده کنید بازهم احتمال آسیب دیدگی و شکستن آن ها بسیار است.

تفاوت بین صفحه نمایش اصلی و های کپی چیست؟

چند تفاوت مهم بین صفحه نمایش اصلی و تقلبی وجود دارد که این موارد عبارتند از:

کیفیت نمایش ال سی دی گوشی

یکی از مهم ترین مواردی که میتوان به آن اشاره کرد،کیفیت نشان دادن محتوا صفحه نمایش است.در صفحه نمایش های اصلی شما میتواند محتوا را با کیفیت بسیار بالا،و وضوح رنگی بهتری ببینید.در صورتی که در ال سی دی های کپی،بسیار بی کیفیت تر است. مدل های کپی،تفکیک رنگ معمولا به درستی نشان داد نمیشود و احتمال اذیت شدن چشمانتان در طول روز وجود دارد.

روشنایی صفحه گوشی

یکی از قابلیت های ال سی دی های اصلی،قابلیت استفاده در زیر نور خورشید است.با اینکه ال سی دی های کپی این قابلیت را ندارند و شما نمیتواند محتوا صفحه نمایش را در زیر نور آفتاب مشاهده کنید.به همین خاطر پیشنهاد میشود که از صفحه نمایش های اورجینال برای گوشی خود استفاده کنید.

مقاومت و کارکرد ال سی دی های اصلی

یکی از تفاوت های مهم صفحه نمایش های کپی و اصلی،در دوام و کیفیت آن است.مردم همیشه دوس دارند بهترین جنس را استفاده کنند اما در بعضی مواقع به علت قیمت زیاد صفحه نمایش هاس اصلی،ترجیح میدهند از ال سی دی های کپی استفاده کنند.این دسته از صفحه نمایش ها عمر کمتری دارند.ا

تشخیص صفحه نمایش اورجینال و های کپی

اگر یک گوشی که صفحه نمایش آن تعویض نشده است را کناره گوشی خود بزارید،به راحتی میتوانید کیفیت صفحه نمایش را متوجه شوید.کیفیت صفحه نمایش گوشی که تعمیر نشده است بسیار شفاف تر و با کیفیت تر از گوشی که دارای صفحه نمایش های کپی است،میباشد.

به پد های روی کابل ال سی دی توجه کنید

اگر پد های روی کابل صفحه نمایش اورجینال را بررسی کنید،متوجه نرمی آن خواهید شد.در حالی که در صفحه نمایش های کپی،هیچ پدی قرار ندارد یا اگر هم هس بسیار زبر میباشد.

هک شدن لوگو در صفحه نمایش های اورجینال

یکی از مواردی که شما میتوانید اصل بودن ال سی دی را تشخیص دهید،هک لوگو روی آن است.مثلا در صفحه نمایش های اورجینال اپل، لوگو آن قابل مشاهده و هک شد است. اما در نمونه کپی آن هیچ لوگویی وجود ندارد.