راهکار های پیدا کردن موزیک با صدا

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک موزیک را در یک کافی شاپ،اینستاگرام،تاکسی یا… بشنوید و دوست داشته باشید آن را دانلود کنید.اما مشکل اصلی اینجاست که نه اسم آهنگ را میدانید نه خواننده آن را.اگر متن آهنگ را به خاطر داشته باشید،میتوانید با جستجو متن آهنگ در گوگل به راحتی آهنگ را پیدا کنید.اما اگر متن را فراموش کرده باشید یا که موزیک خارجی باشد حتی میتواند موزیک بیکلام بوده باشد،چطور میتوانید آهنگ را با صدا پیدا کنید.ما در این مقاله به شما راهکار های پیدا کردن موزیک با صدا را آموزش میدهیم و به طور کامل میگوییم که چطور میتوانید یک موزیک را در گوگل یا نرم افزار های مختلف به راحتی پیدا کنید.

سرچ صوتی آهنگ در گوگل

یکی از قابلیت های جالب و پر کاربرد گوگل،جستجو آهنگ با صدا است.شما میتوانید با پخش موزیک خود،آهنگ را پیدا کنید.همچنین این امکان برای شما فراهم است که با خواندن آهنگ نیز به راحتی در گوگل جستجو کنید و آن را دانلود کنید.

پیدا کردن آهنگ با صدا در نرم افزار گوگل

پیدا کردن موزیک با صدا در نرم افزار گوگل

برای جستجو آهنگ با صدا در گوگل،اول از همه باید اپلیکیشن گوگل(گوگل کروم) را روی گوشی خود نصب کنید.به طور پیشفرض در اکثر گوشی های هوشمند امروزه،نرم افزار گوگل بر روی گوشی ها نصب میباشد ولی اگر روی موبایل شما نبود،میتوانید به راحتی نرم افزار گوگل را از طریق گوگل پلی آن را دانلود کنید.

زمانی که وارد نرم افزار میشوید در قسمت سرچ باکس یک گزینه ای به شکل میکروفن وجود دارد.روی آن کلیک کنید و گزینه search for a song را انتخاب کنید.بعد انتخاب این گزینه متن speack now را روی صفحه خود مشاهده میکنید که باید موزیک خودرا پخش کنید تا گوگل بتواند آن را شناسایی کند.بعد شناسایی آهنگ مشخصات کلی اهنگ مانند اسم خواننده آن سال پخش و اسم خود آهنگ را به شما نشان میدهد.

راحتی کار با نرم افزار گوگل باعث شده که بیشتر افراد از این طریق موزیک خود را جستجو کنند.حالا اگر به هر دلیلی نتوانستید اهنگ را پیدا کنید میتوانید روش هایی که در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت را انتخاب کنید.

جستجو آهنگ با نرم افزار shazam
جستجو آهنگ با نرم افزار shazam

جستجو آهنگ با نرم افزار shazam

این نرم افزار دارای نسخه رایگان و پولی است.شما با این اپلیکیشن میتوانید آهنگ های پارسی را نیز جستجو کنید.برای استفاده از این نرم افزار، ابتدا وارد اپلیکیشن شوید موزیک را پخش کنید و نرم افزار را به مرکز صدا نزدیک کنید.چند ثانیه طول میکشد که که فایل صوتی به سرور اینترنتی ارسال شود.بعد از پیدا شدن آهنگ میتوانید اطلاعات اهنگ را ببینید.

امکان دارد این نرم افزار در گوشی های اندروید کمی سخت نصب شود.اما در گوشی های آیفون این مشکل وجود ندارد.راحتی نصب در گوشی های آیفون،به دلیل خرید این نرم افزار توسط کمپانی اپل میباشد.شما میتوانید نرم افزار shazam را به راحتی از بازار دانلود کنید.

شما میتوانید با خرید هدفون و هنذفری های با کیفیت از سایت دایان کالا،موزیک ها را با کیفیت بالاتر همراه با لذت بیشتر تجربه کنید.

سرچ صوتی آهنگ با نرم افزار SoundHound

کارکرد این برنامه مانند نرم افزار شازم است. سرعت تشخصیص خیلی بالایی دارد. اگر به هر دلیلی نتوانستید با روش ها قبل موزیک خود را پیدا کنید،از نرم افزار SoundHound استفاده کنید.

اپلیکیشن musiXmatch

این نرم افزار هم برای اندوروید و هم برای ios موجود میباشد.همچنین دارای قابلیت لیریکز (متن آهنگ) را دارد و میتوانید به عنوان پخش کننده موزیک از آن استفاده کنید.برای استفاده از این اپلیکیشن،باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید.

سایت watzatsong،وب سایتی برای جستجو آهنگ مورد علاقه شما

بعضی از وقت ها،ممکن است آهنگ ریمیکس شد باشد یا که تنظیم (arrangement) آن تغییر کرده است.در این صورت نرم افزار ها خوب کار نمیکنند و نمیتوانند آهنگ را جستجو کنند.در سایت watzatsong اینطوری است شما بخشی از موزیک را در وب سایت آپلود میکنید. اگر کسی آهنگ را شنیده باشد یا نام خواننده آن را بشناسد،زیر آن پست برای شما مینویسند.این وب سایت بیشتر شبیه یک فروم طراحی شده است.زمانی که کاربری پاسخی برای شما داده باشد،به ایمیل شما ارسال میشود.با این که سایت خارجی میباشد اما شما میتوانید بعضی از آهنگ های ایرانی را نیز در بین فایل ها مشاهده کنید.حتما دقت داشته باشید،که برای استفاده از این سایت باید حتما در آن عضو شوید.

موزیک را در سایت midomi.com زمزمه کنید.

شما میتوانید برای سرچ بهتر آهنگ های خارجی از این وب سایت استفاده کنید.یکی از ویژگی ها مثبت این سایت،این است که شما میتوانید آهنگ را برای این سایت زمزمه کنید و آن به راحتی موزیک مد نظر شما را پیدا میکند.

شما در این مقاله به طور کامل و جامع با روش های جستجو آهنگ با صدا،آشنا شدید و شما میتوانید در مواقعی که موزیکی را گوش دادید و از آن خوشتان آمد،ولی اسم آهنگ و خواننده ان را نمیدانستید،به راحتی از طریق روش های گفته شده موزیک مورد علاقه خود را جستجو کنید.اگر شما روش های دیگری برای جستجو آهنگ با صدا میشناسید،در قسمت نظرات برای ما به اشتراک بگذارید.