نحوه فعال کردن رمز دو مرحله ای انستاگرام

امروزه برنامه انستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب بین مردم است و اکثر افراد از آن استفاده میکنند. حتی خیلی از مردم از طریق انستاگرام مشغول درآمد هستند. اگر شما هم جز افرادی هستید که از طریق اپلیکیشن های امروزی کسب درآمد میکنید باید مراقب آن باشید که مورد سرقت هکران و سودجویان قرار نگیرد. انستاگرام دارای قابلیتی به نام تایید دو مرحله ای میباشد که شما میتوانید با این کار امنیت اکانت خود را بالا ببرید. ما در این مقاله شما را با نحوه فعال کردن رمز دو مرحله ای انستاگرام کامل آشنا میکنیم.

امروزه افراد معروف، بلاگر ها، آنلاین شاپ ها وغیره در حرفه های مختلف در انستاگرام فعالیت میکنند. برای بالا بردن امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن باید یک لایه امنیتی برای پیج خود فعال کنید.

رمز دو مرحله ای انستاگرام این امکان را به شما میدهد که تا هر بار که میخواهید وارد اکانت خود شوید، باید رمز عبور تایید شده را وارد نمایید. این ویژگی امنیت اکانت شما را بالا برده و مانع ورود دیگران به اکانت شخصی شما میشود. روش دو مرحله به دو صورت انجام میشود. روش اول ارسال کد به صورت پیامک و روش دوم نصب اپلیکیشن جانبی مورد نیاز است.

فعال کردن تایید رمز دو مرحله ای انستاگرام

فعال کردن تایید رمز دو مرحله ای انستاگرام

برای این کار ابتدا وارد انستاگرام خود شوید وارد قسمت حساب کاربری شوید. در قسمت راست بالای صفحه گزینه سه خط وجود دارد که آن را انتخاب کرده و وارد setting آن شوید.

وارد تب security شوید و در این قسمت روی گزینه Two Factor Authentication کلیک کنید. بعد این مراحل 2 روش برای فعال سازی رمز دو مرحله ای وجود دارد که هر کدام به به صورت خاصی انجام میشوند.

با انتخاب گزینه text message پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که در صورتی که شماره تلفن خود را در انستاگرام ثبت نکرده باشید هیچ کدی برای شما ارسال نخواهد شد. اول شماره خود را در انستاگرام ثبت کنید بعد مراحل بالا را طی کنید.

زمانی که یک کد برای شما ارسال شد، آن را در بخش enter code وارد کنید و next را بزنید. در این صفحه تعدادی کد برای بازیابی برای شما فرستاده میشود. بعد روی گزینه done کلیک کنید. صفحه باز شده دارای تعدادی کد بازیابی است.

شما باید این رمز ها را داشته باشید یا که میتوانید از ان اسکرین شات بگیرید و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. این رمز ها یکبار مصرف هستند برای داشتن رمز بیشتر روی GET NEW کلیک کنید.

فعال سازی تایید دو مرحله ای توسط اپلیکیشن

فعال سازی تایید دو مرحله ای توسط اپلیکیشن

باید اپلیکیشن مورد نیاز را روی دستگاه نصب کنید. در ابتدا باید برنامه Google Authentication را نصب کنید. وارد برنامه انستاگرام خود شوید و روی گزینه SECURITY کلیک کنید. حال گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کنید. اکنون روی گزینه Authentication App ضربه بزنید. در این مرحله NEW را بزنید تا کد تایید در اپلیکیشن ساخت شود. کد را کپی کرده و در انستاگرام الصاق کنید. زمان مصرف این کد ها بسیار کوتاه بوده و وقتی زمان مصرف آن تمام شود باید دوباره برای دریافت رمز جدید اقدام کنید. قبل از درخواست باز بینی به انستاگرام بروید و تایید کنید که شما هستید.

مشکلات ورود انستاگرام از طریق تایید دو مرحله ای

امروزه بسیاری از افراد رمز ورود به حساب کاربری خودرا فراموش میکنند. به همین خاطر باید کد ها را در یک جای امن داشته باشید که در مواقع فراموشی بتوانید کد را دست بیابید. برای بازیابی رمز دوم مرحله ای به روش زیر دقت کنید:

1-اگر اکانت شما حساب ایمیل دارد،آن را در قسمت فراموشی رمز وارد کنید تا یک کد برای بازیابی رمز برای شما فرستاده شود.

2-وارد انستاگرام شوید و روی گزینه GET HELP SIGNING کلیک کنید. در این قسمت ایمیل یا نام کاربری را وارد کنید و بر روی SEND EMAIL کلیک کنید.

3-برای انجام این قسمت،برنامه را باز کنید. نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.گزینه Get help logging را انتخاب کنید. در منوی جدید Request Support را انتخاب کنید. اطلاعات را در باکس وارد کرده و روی دکمه Submit کلیک کنید. روش های بالا زمانی کاربرد دارند که شما رمز دو مرحله ای را فراموش کردید. وقتی کد های ریکاوری محفوظ بماند، میتوانید از پیش آمد این اتفاق ها جلوگیری شود و اطلاعات حفظ میشود.

ورود به انستاگرام بدون کد امنیتی

فراموش کردن کد ها یکی از معذل های تمامی کاربران است. همانطور که گفتیم، حساب های کاربری نیاز یک کد هستند. در صورتی که شما کد هارا گم کنید، برای دسترسی به حساب خود به مشکل خواهید خورد. در این قسمت نحوه ایجاد ورود به انستاگرام، بدون کد امنیتی را آموزش میدهیم.

روش اول از طریق ایمیل: در صورتی که کد امنیتی خود را ندارید، به ایمیل خود یه سر بزنید. توجه کنید که آدرس ایمیل همان ایمیل ثبت شد در انستاگرام باشد.

روش دوم از طریق برنامه انستاگرام: برای این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

انستاگرام را باز کرده و روی GET HELP کلیک کنید. در صفحه باز شده نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و گزینهNeed more help را انتخاب کنید. در این صفحه مشکلات خودرا برای انستاگرام بنویسید و آن را ارسال کنید. بعد از چند روز برای شما لینکی ارسال میشود که شما میتوانید از طریق آن وارد اکانت خود شوید. این برای برای سیستم عامل اندروید است. برای سیستم عامل IOS مراحل زیر را دنبال کنید:

1-وارد انستاگرام خود شده و نام کاربری و پسورد را وارد کنید.

2-وارد گزینه Other issues شوید که گزینه Get help signing را به شما نمایش میدهد.

3-پاک کردن حافظه: داده های موجود در حافظه کش را پاک کنید تا کد به راحتی برای شما ارسال شود.

4-از طریق شماره تلفن: همان شماره ثبت شد در انستاگرام را در قسمت ایمیل وارد کنید.

5-از طریق برنامه فیسبوک: صفحه انستاگرام را باز کرده و بعد روی گزینه SWITCH ACCOUNT کلیک کنید. با باز شدن این صفحه از طریق فیسبوک وارد شوید.

6-از طریق حالت مخفی وب: با استفاده از گزینه New Incognito window به صورت ناشناس کد را در صفحات وب وارد کنید.

حذف تایید دو مرحله ای انستاگرام

برای این کار ابتدا وارد انستاگرام شوید و روی گزینه سه خط سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. وارد گزینه SETTING شوید و از منوی security گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کرده وبعد غیر فعال کنید.

اگر از طریق نصب برنامه رمز دو مرحله ای را فعال کردید، برای حذف وارد برنامه شوید و کد برای شما ارسال میشود. بعد تایید کد احراز هویت آن را حذف نمایید.