آموزش اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث

شاید این ایده به ذهن شما هم رسید باشد که چگونه ضبط ماشین را بلوتوث دار کنیم یا اگر ضبط ماشین ما بلوتوث نداشت چطور و از چه راهی میتوان گوشی را به ضبط متصل کرد؟ ما در ادامه مقاله به شما اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث را آموزش میدهیم پس با ما همراه شوید.

امروزه، تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که به راحتی میتوانید آهنگ های داخل گوشی خود را از ضبط ماشین پخش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. حتی میتوانید به راحتی به ضبط ماشین متصل شوید و بدون این که گوشی خود را بردارید مکالمه داشته باشید.

برای این کار، شما باید از طریق بلوتوث گوشی به ضبط ماشین متصل شوید. اما شاید از خود بپرسید که چگونه این کار را انجام دهید؟ اگر سیسیتم ماشین شما قابلیت اتصال به بلوتوث را نداشت، باید چکار کرد؟

آموزش اتصال ضبط ماشین به گوشی از طریق بلوتوث

آموزش اتصال ضبط ماشین به گوشی از طریق بلوتوث

باید بدانید که روش های زیادی برای اتصال گوشی به ضبط ماشین وجود دارد، که در ادامه با روش اتصال از طریق بلوتوث آشنا خواهید شد.

در ابتدا باید مطمئن شوید که سیستم ماشین شما دارای قابلیت اتصال بلوتوث میباشد. سیستم های امروزه معمولا دارای بلوتوث میباشند ولی بعضی از ماشین ها مخصوصا در ماشین های قدیمی تر سیستم آن ها بدون بلوتوث است. اگر روی سیستم ماشین خود علامتی جدا برای انتخاب بلوتوث وجود دارد، آن را انتخاب کنید. در غیر این صورت با چندین بار زدن دکمه SOURCE یا MOOD میتوانید حالت بلوتوث را پیدا کنید.

بعد از اینکه سیستم ماشین خود را روی حالت بلوتوث قرار دادید، بلوتوث گوشی خود را فعال کنید و میبینید که دستگاه شما در حال جستجو بلوتوث های فعال است. بعد چند ثانیه نام بلوتوث ماشین شما به لیست بلوتوث های گوشی شما اضافه میشود.

روی نام دستگاه خود کلیک کرده و منتظر باشید به گوشی متصل شود. البته امکان دارد که از شما رمز عبور خواست شود که این رمز معمولا 1111، 1234، 0000 و یا رمزی است که در دفترچه راهنما ضبط به آن اشاره شد است. همچنین در بعضی از ماشین ها امکان دارد که رمز بر روی صفحه مانیتور ماشین نمایش داد شود. بعد از وارد کردن رمز،شما به ضبط ماشین متصل شدید و از شنیدن موزیک خود لذت ببرید.

نحوه اتصال گوشی به ضبط ماشینی که بلوتوث ندارد

شاید از خود بپرسید خب برای ماشین هایی که قابلیت بلوتوث را ندارند، چگونه باید گوشی را به سیستم متصل کرد؟ شاید از یه سری از افراد که بپرسید به شما پیشنهاد خرید یک ضبط جدید را بدهند. اما برای این مشکل راه حل بهتر و کم هزینه تری وجود دارد. بهترین راه،خرید یک گیره بلوتوث(دانگل بلوتوث) است.

دانگل بلوتوث

گیرنده بلوتوث چیست؟

دانگل بلوتوث یک وسیله الکتریکی ساده است که از طریق آن میتوانید به وسیله جک AUX و یا از طریق پورت USB میتوانید ضبط خودرا بلوتوث دار کنید. این قطعه به ضبط ماشین متصل میشود و دارای بلوتوث میباشد و از همین طریق میتوانید گوشی خود را از طریق بلوتوث به ماشین متصل کنید. شما از این طریق میتوانید به راحتی موزیک مورد علاقه خودرا در ماشین گوش دهید یا حتی به تماس های خود پاسخ دهید.

شما این دانگل های بلوتوث را میتوانید با برند ها و قیمت های مختلف در بازار پیدا کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید زیرا که تقلبی آن در بازار بسیار فراوان است.

نحوه کار گیرنده بلوتوث

دانگل بلوتوث

همینطور که در تصویر بالا میبینید،ابتدا دانگل را از طریق کلید تعبیه شده روی آن روشن کنید. سپس از طریق پورت USB یا AUX به ماشین متصل کنید. بعد از حالت SOURCE یا MOOD سیستم ماشین آن را به AUX یا USB تغییر دهید. بعد از این مراحل بلوتوث گوشی خودرا فعال کرده و مانند مراحل قبل متصل شوید.

بهتر است بدانید که بعضی از دانگل ها دارای میکروفون کوچک میباشند که از همین طریق میتوانید به تماس های صوتی خود پاسخ دهید و هنگام رانندگی بدون نیاز به دست گرفتن گوشی، مکالمه نیز داشته باشید. همچنین اگر شما جز آن افرادی هستید که در هنگام رانندگی زیاد با گوشی خود صحبت میکنید، پیشنهاد ما به شما خرید هندفری های بیسیم میباشد که ارتباطی امن و با کیفیت نیز برای شما به ارمغان می آورد.

اشتراک گذاری