مشکل پرشدن حافظه گوشی و راه حل آن

امروزه مشکل پرشدن حافظه گوشی یک از دغدغه های اکثر کسایی است که گوشی همراه دارند. شاید برای شما هم پیش آمده است که زمانی که میخواهید با گوشی خود ویدئو بگیرید یا یک نرم افزار جدید نصب کنید، ناگهان با پیغام پر بودن فضا مواجه میشوید. شاید با خود بگویید که شما در گالری تان که عکس یا ویدئو خاصی ندارید که باعث پر شدن فضای حافظه گوشی شما شده است. اما مشکل اصلی از کجاست.

ما در این مقاله میخواهیم راه حل مشکل پرشدن حافظه گوشی که اکثر افراد با آن مواجه میشوند را آموزش دهیم. شما در ادامه با حل این مشکل برای کسایی که گوشی اندروید و آیفون دارند، آشنا میشوید. سپس بهترین و آسان ترین راه را به شما معرفی میکنیم. پس با ما همراه باشید.

دلیل پر شدن حافظه گوشی با وجود خالی بودن گالری چیست؟

در گام اول باید ببینیم که مشکل اصلی کجاست و چرا این اتفاق برای گوشی های ما می افتد. یکی از دلایل این مشکل این است که برنامه هایی که روی گوشی خود نصب میکنید، اطلاعات را به مرور زمان روی رم گوشی ذخیره میکنند و این موضوع باعث پر شدن حافظه گوشی شما میشود.


دلایل دیگری هم میتواند وجود داشته باشد که این مشکل برای شما پیش آید. مثلا امکان دارد برخی از پیام رسان ها مانند واتس آپ، بک آپ را هر چند روز یا هر ماه تهیه میکنند و این موضوع با گذشت زمان باعث پر شدن حافظه گوشی میشود. در ادامه مقاله گفته شده که چطور بفهمیم هر برنامه چقدر فضا را اشغال کرده و چطور فضای اضافی را پاک کنیم.

پاک کردن حافظه کش گوشی

شما به راحتی میتوانید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و حافظه کش گوشی خود را پاک کنید. در گوشی های شیائومی برنامه cleaner وجود دارد که این برنامه، قابلیت پاک سازی فایل های کم حجم و پر حجم را دارد. در گوشی های سامسونگ هم برنامه ای به نام Device Care and Maintanance وجود دارد که همین کار را انجام میدهد.

برای بقیه گوشی ها با برند های مختلف، در قسمت تنظیمات گزینه ای وجود دارد که شما میتوانید گوشی خود را پاکسازی کنید و دیگر مشکل پر بودن حافظه هنگام گرفتن عکس یا نصب یک برنامه را نداشته باشید.

استفاده از روش دستی برای خالی کردن حافظه داخلی گوشی در تنظیمات

این روش نسبت به روش قبلی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و شما میتوانید بیشتر حافظه کش خود را پاکسازی کنید. برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

1-به قسمت تنظیمات(setting) گوشی خود بروید.

2-به قسمت Apps & notifications بروید.

3- روی all app کلیک کنید تا کل برنامه ها را نمایش دهد.

4-در این مرحله برنامه هایی که حجم بالایی دارند را انتخاب کنید و روش کلیک کنید.

5-روی گزینه storage کلیک کنید.

6-به قسمت clear data رفته و clear chache را انتخاب کنید.

این مراحل بالا را برای تمام برنامه ها انجام دهید و حافظه کش آن را پاک کنید.

قابلیت های درون برنامه ای برای پاک کردن حافظه کش در جدیدترین به‌ روزرسانی ها

درنرم افزار هایی مثل تلگرام و واتس آپ گزینه ای به نام data usage وجود دارد که شما میتوانید که مقدار حافظه اشغال شد این برنامه را ببینید و در صورت تمایل آن را پاکسازی کنید. این روش مانند روش بالا است با این تفاوت که این قسمت جزئیات بیشتری را به شما نشان میدهد و بسیار کاربردی است.

استفاده از برنامه های جانبی برای شناسایی و حذف کش

اگر به هر دلیلی از روش های بالا ناراضی بودید و یا خواستید که روش های دیگر را هم امتحان کنید، میتوانید از نرم افزار هایی که ما در ادامه به آن اشاره میکنیم،استفاده کنید.

یکی از مزیت های این روش کاهش فضای اشغالی مموری و تعیین دستی و خودکار روز و تاریخ مشخص،برای پاکسازی اتوماتیک گوشی میباشد.

پرکاربرد ترین و بهترین برنامه برای پاکسازی کش گوشی عبارتند از:

  1. Files By Google
  2. Droid Optimizer
  3. CC Cleaner
  4. Norton Clean
  5. AVG Cleaner

شما میتوانید به راحتی نرم افزار های بالا را از گوگل پلی دانلود کرده و برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید.