اتصال گوشی همراه به تلوزیون

آموزش اتصال گوشی همراه به تلوزیون

شاید بعضی وقت ها برا شما هم پیش آمده باشد که بخواهید فیلم داخل گوشی خود را از تلوزیون تماشا کنید یا که بخواهید عکس های گالری خود را از تلوزیون در یک مهمانی به همه نشان دهید. اگرشما هم جز اون افرادی هستید که نمیدانید چگونه گوشی خود را به تلوزیون متصل کنید به شما پیشنهاد میکنم این مقاله را از دست ندهید. شما تو این مقاله با آموزش اتصال گوشی همراه به تلوزیون اشنا میشوید.

اتصال گوشی آیفون(IOS) به تلوزیون

سیستم عامل گوشی های اپل ios می باشد که شما میتوانید باروش های زیر گوشی خود را به تلوزیون متصل کنید.

1-اتصال گوشی آیفون به تلوزیون با استفاده از اپل TV

2-اتصال آیفون به تلوزیون با استفاده از آداپتور LIGHTNING DIGITAL

پیش از این بهتر است بدانید اگر تلوزیون و گوشی شما از برند سامسونگ است، برای وصل کردن گوشی به تلوزیون میتوانید از اپلیکیشن SMART VIEW استفاده کنید.

چگونه گوشی اندروید را به صورت بیسیم به تلوزیون متصل کنیم؟

برای اتصال گوشی همراه به تلوزیون به صورت بیسیم روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه با آن آشنا میشوید.

یکی از این روش ها میراکست(MIRACAST) نام دارد. میراکست یک شبکه AD.HOC را بین گوشی و تلوزیون ایجاد میکند و باعث میشود ارتباط بین این دو دستگاه برقرار شود. نکته قابل توجه این است که برای استفاده از میراکست باید حتما تلوزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند. ولی اگر تلوزیون شما از این قابلیت پشتیبانی نمیکند، نگران نباشید با خرید دانگل میراکست میتوانید این مشکل را حل کنید.

حتما به این نکته توجه داشته باشید برای پشتیبانی گوشی اندروید از قابلیت میراکست، باید اندروید گوشی تان بالای 4/2 باشد. برای اینکه متوجه شوید تلوزیون شما هم از این قابلیت پشتیبانی میکند، میتوانید با جستجو در اینترنت یا بررسی دفترچه اطلاعات دستگاه از این موضوع مطلع شوید.

برای اتصال گوشی به تلوزیون بدین منظور شرح به عمل می آید:

1-از منوی تلوزیون خود قابلیت میراکست(MIRACAST) را فعال کنید.

2-قابلیت میراکست را در گوشی فعال کنید.اتصال بیسیم بین میراکست تلوزیون و گوشی را برقرار سازید.

یکی دیگر از راه های اتصال بیسیم گوشی به تلوزیون با استفاده از دانگل کروم کست گوگل (GOOGLE CHROMCAST) میشود. کروم کست یک دانگل کوچک شبیه فلش است که به تلوزیون متصل میشود و شما میتوانید تلوزیون را به گوشی متصل کنید. همچنین در نظر داشته باشید برای اتصال گوشی به این روش حتما باید گوشی شما از اندروید 4/4/2 بهره مند باشد.

اتصال گوشی همراه به تلوزیون

علاوه بر روش هایی که بالا به آن اشاره شد، یک روش دیگر برای اتصال بیسیم گوشی به تلوزیون وجود دارد که به آن استاندارد WIDI گفته میشود. این استاندارد با قابلیت وای فای دایرکت (WIFI-DIR) در ارتباط بوده و با هدف رقابت و با قابلیت (AIR PLAY) اپل ارائه شده است. برای اینکه بتوانید با استفاده این روش گوشی خود را به تلوزیون متصل کنید، باید تلوزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند. در غیر اینصورت میتوانید دانگل WIDI را خریداری و ضمن اتصال آن به پورت HTMI میتوانید به راحتی متصل شوید.

چگونه گوشی را به صورت سیمی به تلوزیون متصل کنیم؟

علاوه بر روش بیسیم، روش دیگری نیز برای اتصال گوشی به تلوزیون وجود دارد که روش سیمی یکی از این روش ها است.

استفاده از کابل HTMI،یکی از بارز ترین روش های اتصال گوشی به تلوزیون است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد

برای اتصال به این روش تنها کافی است یک کابل HTMI خریداری کنید و یک سر ان را به گوشی و سر دیگر آن را به تلوزیون وصل کنید. به همین سادگی گوشی به تلوزیون متصل میشود.

پورت های HTMI شامل سه نوع مختلف میباشد که از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت اند. این سه نوع به ترتیب HTMI TYPE A(بزرگترین تایپ)، MINI HDMI(اندازه متوسط)، MICRO HTMI(کوچکترین پورت) نام دارد. زمانی که میخواهید کابل HTMI را خریداری کنید مطمئن شوید که سوکت کابل به گوشی شما سازگاری دارد.

یک روش سیمی دیگر برای اتصال گوشی به تلوزیون وجود دارد که مربوط به بکارگیری اختصاصی با عنوان MHL میشود. آداپتور MHL هم اکنون شامل سه نوع مختلف میشوند که جدیدترین آن ها از انتقال تصویر با وضوح تصویر 4K پشتیبانی میکند. فراموش نکنید که برای استفاده از این دو روش باید حتما سازگاری تلویزیون و گوشی اندرویدی خود با آن‌ها را هم مورد بررسی قرار دهید.