9 روش تشخیص سریع شارژر اصلی سامسونگ

9 روش تشخیص سریع شارژر اصلی سامسونگ 

یاد گرفتن روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ بسیار مهم است چرا که در بازار امروزه فروش انواع لوازم جانبی موبایل، فندکی و شارژر بسیار بالاست. بسیاری از شرکت ها به تولید محصولات فیک برند ها معتبر میپردازند. محصولات تقلبی نه تنها طول عمر کمتری دارند بلکه مجبور میشوید خیلی زود یک کالای دیگر را خریداری نمایید. استفاده از لوازم جانبی فیک برای گوشی باعث آسیب فیزیکی به گوشی نیز خواهد شد.

پس همیشه سعی کنید از شارژر ها و دیگر لوازم جانبی اصل استفاده کنید. به همین خاطر ما توصیه میکنیم قبل از خرید لوازم جانبی این مقاله را تا آخر مطالعه کنید تا بتوانید فیک و اصل بودن دستگاه موجود در بازار را به راحتی تشخیص دهید.

چطور کابل شارژر سامسونگ اصل را تشخیص دهیم؟ 9 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

شارژر های تقلبی و فیک موجود در بازار میتوانید صدمات بسیار جدی به گوشی تلفن همراه شما وارد کند. پس حتما شارژر اورجینال باید تهیه کنید. در ادامه مقاله به 9 روش تشخیص شارژر های تقلبی اشاره خواهیم کرد که میتوانید از آن در هنگام خرید استفاده کنید.

1.به کیفیت ظاهری و ساخت شارژر توجه کنید

شاید شما هم متوجه بی کیفیتی ظاهری بعضی از محصولات شده باشید. این محصولات با دستگاه های غیر استانداری تولید شده که اصلا کیفیت بالایی در ساخت خود ندارند. اگر کابل فیکی خریداری کرده باشید متوجه میشوید که دارای ایراداتی میباشد. نامتقارن بودن ظاهر، بیرون زدگی، کجی و ناصافی همگی به راحتی قابل تشخیص است. در شارژر های اصلی دارای کیفیت بالا، روکش مات و یکنواخت هستند. اما روکش شارژر های تقلبی معمولا براق است.

تشخیص شارژر تقلبی سامسونگ | دایان کالا

2.به وزن شارژر توجه کنید

یکی از راه هایی که میتوانید برای تشخیص اصل بودن شارژر سامسونگ استفاده کنید، وزن آداپتور است. معمولا برای ساخت شارژر های فیک از مواد غیر استاندارد و فیک استفاده میشود.

این مواد معمولا پلاستیکی بوده و مقاومت بالایی ندارند و کاملا پوچ هستند، به همین خاطر است که شارژر های فیک وزن کمتری نسبت به شارژر های اصلی دارند.

3.به کانکتور شارژر دقت کنید

به سری کابل شارژر که داخل گوشی قرار داده میشود توجه کنید چرا که در سری شارژر اصلی سامسونگ فقط دو دندانه وجود دارد که با فاصله کم از هم ساخته شده اند اما شارژر های فیک دارای دندانه با ظرافت پایین تر و تعداد بیشتری هستند. در نظر داشته باشید که همین اجزای کوچک نقش بسیاری مهمی در شارژ صحیح گوشی شما دارند و کوچک ترین ایرادی میتواند باعث میشود کانکتور در سره جای خود قرار نگیرد و زمان شارژر گوشی شما طول بکشد.

4.روش تشخیص شارژر سامسونگ اصل از طریق سایز رابط شارژ

شرکت سامسونگ در ساخت شارژر های خود بسیار حساس بوده و به کوچک ترین جزئیات نیز توجه میکند. شارژر های اورجینال سامسونگ دارای رابط usb کوتاه بوده تا کمتر دچار شکستگی شود. اما در شارژر های فیک اینگونه نیست و طول رابط ها بسیار بلندتر است. همچنین در رابط های اصلی یک فرورفتگی کوچک وجود دارد که در شارژر های تقلبی این فرورفتگی وجود ندارد.

کیفیت شارژر تقلبی
تفاوت رنگ چاپ شارژر فیک سامسونگ | دایان کالا
شارژر فیک سامسونگ

5.به کشور سازنده محصول توجه نمایید

شارژر های اصلی سامسونگ ممکن است ساخت چین و یا ویتنام باشد و به معنی تقلبی بودن محصول نیست. 

6.روش تشخیص شارژر سامسونگ اصل با علامت UL

 

تشخیص شارژر اصل سامسونگ | دایان کالا

نماد UL مخفف یک سازمان بین المللی بنام Underwriters Laboratories است. یکی دیگر از روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از فیک آن است.

این نماد معمولا در کنار مشخصات اداپتور نوشته میشود و در قسمت پایین سمت چپ شارژر داخل یک دایره وجود دارد.  توجه کنید که نبود این علامت روی محصول به معنی تقلبی بودن محصول نمیباشد ولی بهتر است که ان را استفاده نکنید. بودن علامت A+ از دیگر نشانه های شارژر غیر اصل و تقلبی است. 

7.روش تشخیص شارژر سامسونگ اصل از طریق کیفیت چاپ

روی شارژر های اورجینال نماد USB با لیزر و با رنگ خاکستری پرینت شده است و دیگر اطلاعات هم دارای کیفیت چاپ بالایی هستند چرا که این مشخصات با جوهر مخصوصی نوشته شده اند و معمولا در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. درمقابل و در شارژر های تقلبی و شارژر های فیک، چاپ و مشخصات بسیار پر رنگ بوده و به صورت برچسبی هستند و حک نشده است.

8.به اطلاعات شارژر دقت کنید

دقت به نوشته های آداپتور میتواند در تشخیص آداپتور اصلی از فیک موثر باشد اگر نوشته در سمت پلاگین یا در کنار دو شاخه باشد، این یعنی شارژر شما تقلبی است. البته به این نکته هم توجه کنید که در برخی از شارژر های سامسونگ اطلاعات شارژر در همان سمت پورت USB وجود دارد.

9.شارژر را به گوشی متصل کنید

یکی از روش های تشخیص این است که اگر شارژر شما اورجینال باشد، زمانی که شما شارژر اصلی سامسونگ را متصل میکنید پاپ آپ ان روی صفحه نمایش ظاهر میشود. اما در اتصال به شارژر های فیک معمولا با پاپ آپ نبوده و تنها یک علامت در کنار باتری است. همچنین که در شارژر های فیک مدت زمان شارژ بسیار به طول می انجامد و در هنگام شارژر اداپتور بسیار گرم میشود و در نتیجه به باتری اصل گوشی هم ضربه میزند.

 

حالا شارژر اصلی را از کجا تهیه کنیم؟

سایت دایان کالا درحال حاضر شارژر سامسونگ اصلی را موجود ندارد اما سایر شارژر های باکیفیت و با برند های دیگر اما معتبر را میتوانید در این صفحه ببینید. درصورت موجود شدن شارژر اصلی سامسونگ هم میتوانید در همان صفحه ببینید.