دلیل ضعیف شدن لمس گوشی و راه حل این مشکل

صفحه نمایش و تاچ گوشی های هوشمند امروزه،یکی از مهم ترین و گران ترین قسمت های گوشی همراه است که خراب شدن و آسیب دیدن این قطعه میتواند هزینه زیادی را برای شما در بر بگیرد.این خراب شدن میتواند از طریق خیس شدن،ضربه دیدن،تعویض ال سی دی و استفاده ازصفحه نمایش تقلبی باشد.این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و باید راهی برای خراب نشدن ان پیدا کنیم.

استفاده از گلس ،کیف و قاب های گوشی میتواند تا حد زیادی به سلامت صفحه نمایش شما کمک کند.اما توجه داشته باشید که با سهل انگاری های متفاوت امکان آسیب رسیدن به این قطعه وجود دارد.

کند شدن صفحه نمایش،از اصلی ترین مشکلات کاربران گوشی هوشمند میباشد

یکی از مشکلاتی که کاربران دارای گوشی هوشمند با ان دست و پنجه نرم میکنند،کاهش حساسیت تاچ گوشی است.البته توجه داشته باشید که این مشکل با گیر کردن یا کار نکردن تاچ گوشی کاملا متفاوت است.در صورتی که احساس میکنید سرعت لمس گوشی شما کند شده یا قسمت های از صفحه نمایش شما به خوبی کار نمیکند،در ادامه مقاله به دلیل ضعیف شدن لمس گوشی و راه حل این مشکل میپردازیم.

کند شدن صفحه نمایش

استفاده از گلس های غیر استاندارد

زمانی که برای صفحه نمایش خود از گلس استفاده میکنید،احتمال دارد که حساسیت تاچ شما کاهش پیدا کند.برخی ها معتقد هستند که گلس های نانو برای چسبیدن از چسب های یو وی استفاده میکنید و میتواند به شدت به گوشی شما آسیب وارد کند.برخی دیگر نیز باور دارند که گلس های شیشه ای نیز اصلا مناسب نمیباشند و باعث کندی لمس گوشی میشود.ایجاد شدن حباب هوا بین گلس و صفحه نمایش میتواند باعث کند شدن تاچ گوشی شود. میتوانید جهت خرید گلس های معتبر به این صفحه مراجعه کنید

افزایش سرعت تاچ گوشی سامسونگ با تنظیمات گوشی

برخی از گوشی های سامسونگ مانند سری های A،S و M این قابلیت را دارند که کاربران میتوانند میزان حساسیت تاچ را تنظیم کنند.اگر فکر میکنید که سرعت تاچ گوشی کم است و از گلس با ضخامت بالا استفاده میکنید،پیشنهاد میکنیم که تا با استفاده از این گزینه سرعت لمس گوشی را افزایش دهید.

برای این کار وارد تنظیمات گوشی شوید.در این قسمت روی گزینه ADVANCED FEATURES کلیک کنید و در منوی ایجاد شد روی گزینه TOUCH SENSITIVITY کلیک کنید.توجه داشته باشید که این گزینه پایین تر از گزینه های دیگر وجود دارد و باید صفحه را به سمت بالا اسکرول کنید.

روش دیگر برای افزایش سرعت تاچ گوشی اندروید

این روش برای گوشی هایی که قدیمی تر هستند کاربر بیشتری دارد.برای افزایش لمس گوشی همراه،باید وارد تنظیمات گوشی شوید. به منوی Languages & input رفته و از قسمت Mouse/trackpad، روی گزینه Pointer speed بزنید.با انتخاب این گزینه نوار لغزنده ای را مشاهده میکنید که میتوانید جای ان را روی صفحه نمایش تغییر دهید.انتهای نوار را بگیرید و ان را تا انتهای خط پیش ببرید.سپس گزینه OK را بزنید.

اطمینان از سالم بودن تاچ و ال سی دی گوشی

در صورتی که همه راه های گفته شد را امتحان کردید ولی مشکل شما حل نشد،پیشنهاد میکنیم که از وضعیت سالم بودن تاپ گوشی خود مطمئن شوید.برای اطمینان از سلامت تاچ گوشی میتوانید از برنامه های مختلفی مانند Touch Screen Test و یا با شماره گیری کد *#*#۲۶۶۴#*#* استفاده نمایید.

کد بالا را در گوشی خود شماره گیری نمایید یک منوی مخفی باز میشود که دارای گزینه های مختلفی است.از بین این گزینه ها،گزینه Service Test را انتخاب کنید و بعد گزینه Touch Screen را بزنید.اکنون میتوانید با لمس کردن صفحه،وضعیت تاپ گوشی را تست کنید.

گادر بعضی ا.قات این امکان نیز وجود دارد که مشکلاتی مانند روشن شدن خودکار صفحه نمایش،کاهش نور صفحه و یا کاهش لمس گوشی،به دلیل ضربه و آسیب به موبایل به وجود می اید.به همین دلیل توصیه میکنیم که بع داین که این مشکل را حل کردید حتما از یک قاب گوشی استاندارد استفاده کنید