ذخیره شارژ گوشی و باتری موبایل با این 9 ترفند ساده

امروزه کاهش مصرف باتری گوشی یکی از دغدغه های مردم شناخته شده است.روش های زیادی برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه باتری وجود دارد که برخی از این روش ها بسیار مفید و کاربردی میباشند.اگر شما هم تصمیم دارید که از مصرف بیش از اندازه باتری گوشی جلوگیری کنید،پیشنهاد میشود تا اخر مقاله با ما همراه باشید که میخواهیم بررسی کنیم چطور میشود شارژ گوشی را ذخیره کنیم.

تنظیم نور صفحه گوشی مهم ترین چیز در ذخیره شارژ باتری 

هرچقدر که صفحه نمایش گوشی بزرگتر باشد،شارژ بیشتری برای روشنایی مصرف میشود.با کم کردن نور گوشی میتوانید از مصرف بیش از اندازه شارژ باتری جلوگیری کنید.به همین دلیل پیشنهاد میشود تا حدلامکان نور صفحه گوشی را کم کنید.دقت کنید که روشنایی تصویر بک گراند گوشی بر میزان مصرف باتری بسیار میتواند تاثیر داشته باشد.به همین دلیل سعی کنید تصاویر بک گراند گوشی خود را با تم تیره انتخاب کنید.تیره تر شدن محیط گوشی میتواند به کاهش مصرف باتری کمک زیادی کند.

برنامه های پر مصرف گوشی را پاک کنید یا آن ها را متوقف کنید

میزان مصرف شارژ باتری در برخی از نرم افزار ها و برنامه ها بسیار بالا است.بسیاری از برنامه های پر مصرف استفاده نمیشوند و فقط در صفحه نمایش گوشی در حال اجرا شدن هستند.برای شناسایی برنامه های پر مصرف باید به قسمت تنظیمات گوشی مراجعه نمایید و وارد قسمت باتری شوید.از بین برنامه ها گزینه بیشترین مصرف باتری را انتخاب و در صورت امکان آن را حذف کنید.

مدت زمان روشت ماندن صفحه را کاهش دهید.

زمانی که کارتان با گوشی تمام میشود و نمیخواهید که از آن استفاده کنید،دکمه پاور را میزنید تا صفحه گوشی خاموش شود.اما برخی از افراد این کار را نمیکنند و اجازه میدهند که صفحه گوشی به طور خودکار خودش خاموش شود.زمان خاموش شدن صفحه نمایش در گوشی ها متفاوت است و بسته به تنظیمات گوشی فرق میکند.نور برخی از صفحه های گوشی بعد از 15 ثانیه خاموش میشود ولی بعضی از گوشی ها ممکن است بیشتر طول بکشد.

نیازی نیست همیشه گوشی هوشمندتان آماده به کار باشد

قابلیت Do Not Disturb برای این مورد طراحی شده است که مدتی را به استراحت گوشی خود اختصاص دهید.به جای اینکه همیشه از قابلیت پاور سیور استفاده کنید،میتوانید برخی از اعلانات را برای مدت کوتاهی غیر فعال کنید.با توجه به ساعت استراحت میتوانید این قابلیت را فعال کنید .شما میتوانید با استفاده از برنامه do not disturb بسیاری از برنامه ها و برای نوتیفیکیشن ها زمان بندی در نظر بگیرید تا از ارسال نوتیفیکیشن ها در ساعات خاص از روز جلوگیری کند و در نتیجه باتری موبایل را ذخیره می کند.

اتصالات غیر ضروری را خاموش کنید

منظور از این اتصالات میتواند اتصالاتی مانند بلوتوث،وای فای،اینترنت،هات اسپات و غیره باشد که غیر فعال سازی آن میتواند در کاهش مصرف باتری کمک کند.توجه داشته باشید که اینترنت از جمله مواردی است که میتواند در مصرف بیشتر باتری کمک کند.پس پیشنهاد میشود اگر در مواقعی که به اینترنت نیازی ندارید حتما دیتا همراه خود را خاموش کنید.همچنین اگر ایرپاد یا هدفون شما به گوشی متصل است، آن ها را غیر فعال کنید.

از نصب برنامه ها و نرم افزار های مشکوک جلوگیری کنید

نرم افزار هایی که برای گوشی های هوشمند استفاده میشوند،حتما باید استاندارد باشد تا مشکلی برای گوشی ایجاد نکند.برخی از این نرم افزار ها به حدی دارای مشکل هستند که اختلال در کارکرد گوشی میشود.نصب این نرم افزار ها روی گوشی میتواند باعث مصرف بیش از حد باتری گوشی شود.

تا جای امکان سعی کنید که نرم افزار های مورد نظر را از گوگل پلی و استور های معتبر دانلود کنید.همچنین به اپدیت برنامه ها توجه داشته باشید.شاید که در بروزرسانی های بعدی،اقدامات متفاوتی با هدف بهینه سازی باتری انجام شده باشد.از این رو با نصب ورژن جدید میتوانید در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

سعی کنید ویبره گوشی را جهت ذخیره شارژ غیرفعال کنید

با هرباری که گوشی زنگ میخورد و ویبره میزند،مقداری از شارژ باتری کم میشود.سعی کنید در بعضی از مواقع ویبره و زنگ گوشی را غیر فعال کنید تا باتری موبایل ذخیره شود.

از کابل شارژ و باتری تقلبی استفاده نکنید تا باتری صدمه نبیند

استفاده از شارژر های تقلبی،شاید در ابتدا به گوشی شما صدمه ای وارد نکند ولی در دراز مدت میتواند خسارات جبران نا پذیری به گوشی شما وارد کند.زمانی که از کابل شارژ های تقلبی استفاده میکنید باعث میشود به مروز زمان باتری گوشی بعد از مدتی خراب شود به همین دلیل است که باتری گوشی زود تموم میشود.پس سعی کنید همیشه از شارژر های اورجینال و اصلی برای گوشی خود استفاده کنید.

اگر هم که میخواهید باتری گوشی خود را عوض کنید اصلا سمت باتری های ارزان و های کپی نروید.چون که این باتری ها بسیار ضعیف هستند و باعث اختلال در عملکرد گوشی میشود.

برای صرفه جویی بیش از حد و ذخیره باتری، از پاور بانک استفاده کنید

برخی از افراد نسبت به صرفه جویی مصرف باتری بی تفاوت هستند و حوصله این کار ها را ندارند.اگر شما هم جز افرادی هستید که نمیتوانید این کارها را انجام دهید ولی نمیخواهید که شارژ باتری تان زود تمام شود،ما به شما پیشنهاد میکنیم که یک پاوربانک تهیه کنید.

 اگر گوشی شما آیفون هست ترفند های این فیلم را در یوتیوب ببینید