نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

داغ شدن گوشی های شیائومی یکی از مشکلاتی است که امروزه اکثر افراد با ان دست و پنجه نرم میکنند.البته که این مشکل تنها مختص به گوشی های شیائومی نیست و بیشتر برند ها همین مشکل را نیز دارند.شاید شما هم فکر میکنید چون قیمت گوشی های این برند ها مناسب است،پس حتما از کیفیت پایین تری برخوردار هستند با این که این باور غلط است.در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که چرا گوشی های شیائومی داغ میشود؟و اینکه چطور میتوان این مشکل را حل کرد.

مهم ترین دلیل داغ شدن گوشی های شیائومی

در سال 2014 گوشی mi3 با پردازنده 800 اسنپ دراگونی را شرکت شیائومی با قیمت بسیار مناسب وارد بازار کرد که با استقبال زیاد مردم رو به رو شد.اما بهتر است بدانید گوشی های شیائومی به دلیل بالا بودن قدرت پردازنده و تراشه ان داغ میشود.شیائومی این مشکل را برای گوشی های خود حل کرد و هنور هم در حال بهبود کیفیت و رفع مشکلات مانند هنگی گوشی میباشد.

در بسیاری از مواقع داغ شدن گوشی تا دمای 35 تا 43 درجه میتواند طبیعی باشد و جای هیچ نگرانی نیست.اما علت مهمی که باعث افزایش دمای گوشی شیائومی میشود عبارتند از:

  • استفاده همزمان از گوشی در هنگام شارژ
  • روشن بودن اینترنت همراه،وای فای،بلوتوث و غیره
  • اجرای بازی با حجم بالا
  • ویروسی شدن گوشی
  • استفاده از شارژر های بی کیفیت و تقلبی
  • آسیب دیدن قطعات داخلی گوشی
  • استفاده از قاب ضخیم و غیر استاندارد
  • اجرای همزمان چند برنامه

در بالا با دلیل های اصلی داغ شدن گوشی آشنا شدیم.حال میخواهیم ترفند هایی را به شما بگوییم که از افزایش مکرر دما گوشی جلوگیری میکند.

ترفند هایی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی های شیائومی

مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری میتواند باعث داغ شدن و افزایش دمای گوشی شیائومی شود.در ادامه راه هایی برای جلوگیری از این مشکل را برای شما بازگو میکنیم.

برنامه های اضافی گوشی را ببندید

یکی از علت هایی که باعث میشود گوشی بیش از اندازه داغ کند،درگیر بودن بیش از حد پردازنده هاست.گوشی های هوشمند برای اینکه سرعت و قابلیت بالایی داشته باشد،مجهز به تراشه های قدرتمند میشود که اگر این تراشه بیش از اندازه کار کند،دمای گوشی افزایش پیدا میکند.

اگر پس از اجرای هر برنامه آن را به طور کامل نبندید،در چند ساعت چندین برنامه در گوشی شما باز خواهد ماند که همگی در حال اجرا هستند و بخشی از پردازنده شمارا مشغول میکند. این موضوع باعث میشود پردازنده شما بیش از اندازه درگیر شود.پس حتما سعی کنید بعد از ان که ازبرنامه یا بازی خارج شدید آن را به طور کامل ببندید و هر چند ساعت تمامی برنامه های بازمانده پس زمینه را ببندید.

گوشی را از منابع گرمایی دور نگه دارید

منظور از گرما الزاما آتش یا نور آفتاب نیست.قرار دادن گوشی کنار بخاری،شوفاژ،لامپ یا هر وسیله گرمایشی دیگر میتواند باعث افزایش دما شود.

در هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنید

استفاده همزمان از گوشی زمانی که با شارژر متصل است میتواند به شدت باعث افزایش دما گوشی شود.شاید دیده باشید که هنگامی برقراری تماس با گوشی که در حال شارژ است،باعث انفجار و آتش گرفتن شده است.پس سعی کنید به خاطر سلامت گوشی خود از استفاده همزمان از موبایل هنگام شارژر شدن بپرهیزید.

از گارد های غیر استاندارد استفاده نکنید.

در هنگام خرید گارد گوشی تنها زیبایی برایتان ملاک نباشد،بلکه به استاندارد بودن و ضخامت آن توجه داشته باشید.سخت افزار های گوشی مدام در حال کار کردن میباشند و نیاز به جریان هوا دارند.اگر هوا پشت گوشی در جریان نباشد،گوشی داغ خواهد شد و در زمان بازی های گرافیکی و استفاده از برنامه های سنگین به مشکل خواهد خورد.پس سعی کنید از قاب های مناسب و استاندارد استفاده کنید و حداقل روزی یک بار قاب گوشی را از گوشی خارج کنید.

برنامه های اضافی گوشی را پاک کنید

بالا بودن فضای ذخیره سازی گوشی امروزه باعث شده که بسیاری از افراد بدون فکر داده، عکس،فیلم و.. را روی گوشی داشته باشند.این داده ها شاید استفاده نشود،اما سخت افزار گوشی را به شدت درگیر کرده و فشار زیادی به پردازنده وارد میشود که باعث کاهش سرعت گوشی و داغ شدن ان میشود.پس سعی کنید هر چند وقت یکبار برنامه های اضافی گوشی را پاک کنید.

آنتی ویروس و برنامه کاهش دما نصب کنید

برنامه های زیادی برای کنترل دما گوشی وجود دارد که شما میتوانید به راحتی ان هارا دانلود و نصب کنید.این برنامه با مدیریت کردن نرم افزار های نصب شده روی گوشی و حذف بد افزار ها و ویروس ها به کم شدن دمای گوشی کمک زیادی میکند.برای اطمینان بیشتر حتما یک ضد ویروس برای گوشی خود نصب کنید.زیرا که اکثر ضد ویروس ها به کم شدن سرعت گوشی و داغ شدن ان کمک زیادی میکنند.

اگر قسمت روی گوشی شما زیاد داغ میشود احتمال دارد که بد افزار ها و ویروس ها در گوشی شما فعال شده باشند.

از شارژر های با کیفیت و استاندارد استفاده کنید

امروزه در بازار لوازم جانبی موبایل کابل های بی کیفیت و غیر استاندارد زیادی وجود دارد که باید در هنگام خرید دقت داشته باشید.این کابل ها جریان غیر مجاز را وارد گوش میکنند و در استفاده دراز مدت از این شارژر باعث آسیب به باتری گوشی میشود.

سعی کنید از کابل هایی استفاده کنید که اورجینال باشند و با گوشی شما سازگاری داشته باشند و فاقد پارگی باشد.

گوشی را ریست فکتوری کنید

اگر گوشی شما بیش از اندازه داغ میشود به شما توصیه میشود که آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید.البته توجه داشته باشید که تنظیمات کارخانه تمامی داده ها و نرم افزار های گوشی شمارا پاک میکنند.