چطور بفهمیم گوشی ما ویروسی شده است؟

چطور بفهمیم گوشی ما ویروسی شده است؟

امروزه سلامت گوشی بسیار برای ما مهم بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.گوشی های موبایل امروزه به دستگاهی تبدیل شده است که هر یک از نرم افزار های داخل آن میتواند یکی از نیاز های روزانه مارا برطرف کند.این نیاز میتواند پرداخت قبض باشد یا خرید شارژ یا که فقط یک تماس تلفنی ساده باشد.شما بسته به نوع استفاده تان از گوشی میتوانید این موضوع را درک کنید که ویروسی شدن گوشی میتواند به کیفیت کارتان لطمه وارد کند.

هر مشکلی که برای گوشی پیش آید و کارکرد ان را دچار کندی و مشکل سازد،بسیار آزار دهنده خواهد بود.از جمله این مشکل میتوان به ویروسی شدن گوشی اشاره کرد که امروزه گوشی های زیادی با مشکل رو به رو هستند.به همین دلیل در این مقاله سعی داریم در مورد چطور بفهمیم گوشی ما ویروسی شده است صحبت کنیم و با راه حل های این مشکل آشنا شوید.

اولین موردی که به ذهن شما میرسد این است که آیا واقعا گوشی شما ویروسی شده است یا اینکه شما حساس شده اید.ویروسی شدن گوشی میتواند عملکرد گوشی شمارا دچار مشکل سازد وبعضی از برنامه های شما به خوبی کار نکنند.یکی از دلایلی که افراد شک میکنند که گوشی شان ویروسی شد است،هنگ کردن بیش از اندازه گوشی است.هنگ کردن یکی از اصلی ترین نشانه های ویروسی شدن موبایل است.پر شدن کارت حافظه،یکی از دلیل های هنگی گوشی همراه است .

دلیل های زیادی است که نشان میدهد گوشی شما ویروسی شد است.ما به شما پیشنهاد میکنیم در چنین مواقعی که حتما به پاکسازی گوشی خود اقدام کنید و آن را ویروس کشی کنید.

نصب خود به خود نرم افزار های ناشناخته روی گوشی

نصب شدن برنامه های ناآشنا که به صورت خودکار روی گوشی نصب میشود،میتواند یکی از نشانه های ویروسی شدن گوشی باشد.شما باید در اولین فرصت با مراجعه به قسمت تنظیمات،دیتا و کش برنامه را کامل پاک کنید و سپس برنامه را از روی گوشی حذف کنید.برای جلوگیری از ویروشی شدن گوشی حتما برنامه های مورد نظر خود را از منابع معتبر مانند گوگل پلی و بازار دانلود کنید.

مشاهده تماس و پیامک مشکوک در گوشی همراه

اگر موبایل شما ویروسی شد باشد،این امکان را دارد که برای مخاطبین شما پیام هایی لینک دار ارسال کند و یا با آن ها تماس بگیرد.پس اگر متوجه تماس یا پیامک غیر معمولی شدید که گوشی شما به صورت خودکار با دیگران تماس میگیرد یا که پیام ارسال میکند،احتمال ویروسی شدن ان وجود دارد.

تمام شدن سریع شارژ باتری

خالی شدن سریع شارژ باتری میتواند دلیل های متفاوتی داشته باشد.یکی از دلیل های اصلی این اتفاق،آلوده شدن گوشی به ویروس است.شما میتوانید با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی و انتخاب گزینه باتری،میتوانید برنامه هایی که باعث مصرف بیشتر باتری شما شود را ببینید.زمانی که شما در لیست نرم افزار ها،برنامه ای نا آشنا دیدید،قطعا گوشی شما به ویروس آلوده شد است.

مشاهده تبلیغات روی صفحه گوشی

تبلیغات پاپ آپ هنگام کار با گوشی روی موبایل پدیدار میشود و به راحتی هم پاک نمیشود.توجه داشته باشید که روی هیچ کدام از روی این لینک ها کلیک نکنید.بلکه با بررسی نرم افزار هایی که به تازگی نصب کرده اید،منبع ویروس را شناسایی و برنامه را برای همیشه از روی گوشی خود حذف کنید و از شر تبلیغات خلاص شوید.

روشن شدن اینترنت گوشی به صورت خودکار

بعضی وقت ها ویروس ها و بد افزار ها به قسمت ها مختلف گوشی نفوذ میکنند وکنترل آن را بدست میگیرد.معمولا روشن شدن اینترنت گوشی به صورت خودکار یکی از نشانه های ویروسی شدن گوشی است.اگر چنین چیزی را روی گوشی خود مشاهده کردید حتما آنتی ویروس مناسب بر روی موبایل خود نصب کنید.

بهترین روش برای پاکسازی گوشی این است که اول از همه گوشی و کارت حافظه را تخلیه کنید.برنامه هایی که به ان مشکوک هستید را پاک و یک آنتی ویروس قوی روی ان نصب کنید.همچنین در ادامه به راه هایی اشاره میکنیم که میتوانید از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنید.

  • از سایت های غیر معتبر نرم افزار دانلود نکنید.
  • برنامه های خودرا از گوگل پلی دانلود کنید.
  • زمانی که اینترنت شما روشن است و در حال وب گردی هستید، روی هیچ تبلیغات و پاپ آپی کلیک نکنید.
  • اگه ایمیل یا پیامک ناشناس و مشکوکی برای شما فرستاده شد،به هیچ عنوان روی ان کلیک نکنید.