5 نکته بسیار مهم هنگام خرید گلس موبایل

اگر برای شما هم سوال شده که گلس برای گوشی موبایل خود بخرید یا نه و یا چه نوع گلسی خریداری کنید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم جانبی موبایل که هنگام خرید گوشی باید آن را هم تهیه کنید، گلس گوشی است. اگر کلیپ هایی از گوشی های موبایل هنگام ضربه به زمین دیده باشید، صفحه نمایش آن آسیبی نمی‌بیند اما اگر این اتفاق چند بار تکرار شود باعث ترک یا شکستگی صفحه نمایش می‌شود. گلس‌ها با وجود قیمت کم، مقاومت زیادی دربرابر ضربه به صفحه نمایش دارند. پس تنها با هزینه مناسبی که برای آن پرداخت می‌کنید، می‌توانید صفحه نمایش خود را دربرابر شکستگی ایمن کنید.

انواع گلس گوشی

5 نکته بسیار مهم هنگام خرید گلس موبایل - انواع گلس گوشی

در زمان گذشته محافظ صفحه نمایش بیشتر برای محافظت از صفحه گوشی دربرابر خش بود. اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری این محافظ‌ها برای مقاومت دربرابر ضربه هم ساخته‌شدند. جنس آنها از شیشه است که با پلاستیک ترکیب شده‌اند. گلس‌ها در انواع مختلف سرامیکی، پرایوسی، حرارت‌دیده، مات، براق، نانو، 3D و 2D و غیره تولید می‌شوند. اگر از گلس پرایوسی شناختی ندارید می‌توانید مقاله گلس پرایویسی چیست را مطالعه کنید. با توجه به نیاز خود می‌توانید هرکدام از آنها را خریداری کنید.

شناسایی گلس اصل و تقلبی

شناسایی این گلس‌ها از هم بسیار دشوار است و به طوریکه شاید بعد از نصب و پس از مدتی متوجه آن شوید. بعد از نصب محافظ تقلبی تاچ صفحه نمایش بسیار ضعیف می‌شود و جلوی نور صفحه نمایش گوشی را می‌گیرد و شما مجبور می‌شوید نور را بیشتر کنید و در نتیجه باتری بیشتری مصرف می‌شود. پس حتما برای خرید گلس موبایل را از فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده خرید کنید.

نصب محافظ صفحه نمایش بر روی گوشی

5 نکته بسیار مهم هنگام خرید گلس موبایل - نصب محافظ صفحه نمایش

در ابتدا باید با دستمال مخصوص صفحه ال سی دی و با یک تمیز کننده مثل الکل و یا اسپری مخصوص روی گوشی را کاملا تمیز کنید و هیچ لکه یا پرزی روی آن نباشد. اگر نتوانستید پرز یا خاک را از روی صفحه نمایش پاک کنید می‌توانید از یک چسب نواری برای برداشتن آن استفاده کنید. اطراف میز و دستانتان کاملا تمیز باشد. بعد از اینکه این نکات را رعایت کردید نوبت به نصب آن می‌رسد. گلس باید یکدفعه نصب شود و اگر بچسبد بعد آن را بلند کنید ممکن است بشکند. به قسمت های دوربین جلو، دکمه های برگشت، هوم حتما دقت کنید که به درستی بچسبد. بعد از آن روی صفحه را ماساژ دهید تا هوا زیر گلس نماند.

خرید محافظ صفحه

ویژگی های مهم گلس

  1. یک گلس خوب باید تمام قسمت های صفحه نمایش را بپوشاند تا هیچ آسیبی به هیچ قسمت از صفحه نمایش وارد نشود.
  2. باید در برابر خط و خش مقاوم باشد. چون اگر این قابلیت را نداشته باشد بعد از مدتی پر از خش و تقریبا بلا استفاده می‌شود.
  3. در مقابل ضربه از صفحه نمایش به خوبی محافظت کند.
  4. کیفیت، نور و حساسیت تاچ صفحه را کاهش ندهد.
  5. درصورت کثیف و یا چرب شدن بخاطر اثر انگشت به راحتی پاک شود.

نکات مهم نگهداری از صفحه نمایش

  1. مرتبا آن را تمیز کنید.
  2. از دستمال و اسپری مخصوص برای تمیز کردن استفاده نمایید.
  3. اگر پرز و یا خاک در زیر آن مشاهده کردید خودتان اقدام به تمیز کردن آن نکنید چون باعث شکستن گلس می‌شود.