تفاوت هدست، هدفون و هندزفری در چیست؟ هرکدام چه کاربردی دارد؟

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری در چیست؟ هرکدام چه کاربردی دارد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که هندزفری، هدفون و هدست چه تفاوتی باهم دارند؟ این سه وسیله برای مکالمه های تلفنی و گوش دادن به موسیقی طراحی و ساخته شده‌اند. با وجود اینکه کاربرد آنها مشابه یکدیگر است اما از نظر شکل ظاهری، مکان استفاده از هرکدام، کیفیت صدا، کلیدهای تعبیه شده بر روی آنها و قیمت تفاوت هایی دارند. در این مقاله قصد داریم که به تفاوت هدست، هدفون و هندزفری بپردازیم.

                               تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

هندزفری

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری در چیست؟ هرکدام چه کاربردی دارد؟ | هندزفری

همانطور که در مقاله معرفی 5 مدل هندزفری هم توضیح دادیم، یکی از ابزارهای پراستفاده در زندگی روزمره مردم که محبوبیت بیشتری هم دارد هندزفری است. هندزفری گوشی های کوچک و وزن پایینی دارد که حمل آن را آسان می‌کند. قیمت این هندزفری‌ها نسبت به هدفون و هدست کمتر است. از این محصول دو مدل سیمی و بی سیم وجود دارد که باتوجه به نیاز خود می‌توانید هرکدام را خریداری کنید.

بعضی از هندزفری بلوتوثی ها هم بصورت تک گوش هستند. مدل بی‌سیم آن با بلوتوث و باسیم با جک AUX به گوشی شما متصل می‌شود. هندزفری‌ها جزو دسته in ear یعنی داخل گوش قرار می‌گیرد و به پرده گوش نزدیک است. به همین علت صدای اطراف را بهتر ایزوله می‌کند. کاربرد این هندزفری عمومی است و در همه جا برای مکالمه و گوش دادن به موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

هدفون

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری در چیست؟ هرکدام چه کاربردی دارد؟ | هدفون

هدفون جزو دسته on ear یعنی روی گوش و بعضی از آنها over ear یعنی دور گوش هستند. پس هدفون ها کاملا روی گوش را می‌پوشانند و بستگی به نوع آنها می‌تواند صدای اطراف را ایزوله کند و یا نکند. قبل از خرید هدفون پیشنهاد می‌شود مقاله 5 نکته درمورد هدفون را مطالعه کنید تا خرید بهتری داشته باشید. هدفون ها هم مانند هندزفری ها دو دسته بی سیم و باسیم تقسیم می‌شوند.

اکثر هدفون‌های بی‌سیم دارای میکروفون داخلی برای مکالمه هستند. قیمت آنها نسبت به هندزفری ها بیشتر است و حمل آن به دلیل اینکه حجم بیشتر را اشغال می‌کند کمی سخت‌تر است. اما یک نکته مثبت درمورد هدفون نسبت به هندزفری این است که استفاده زیاد از هندزفری بدون مراقبت ممکن موجب عفونت گوش شود که درمورد هدفون چنین مشکلی وجود ندارد.

 

هدست

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری در چیست؟ هرکدام چه کاربردی دارد؟ | هدست

هدست ظاهری مشابه هدفون دارد اما دارای میکروفون خارجی است. البته هدست ها در دو مدل دو گوش و تک گوش تولید می‌شوند. این میکروفون قابلیت چرخش و تنظیم دارد که بتوانید برای مکالمه راحت تر از آنها استفاده ‌کنید. از این مدل هدست ها برای پشتیبانی، مخابرات، مراکز پاسخگویی، بازی‌های انلاین که جزو هدفون های گیمینگ به حساب می آیند، استفاده می‌شود.

قیمت آنها تقریبا مشابه هدفون‌هاست که براساس کیفیت قیمتشان کم یا زیاد می‌شود. این هدست‌ها قابلیت Noise-cancelling نویزگیر را دارند که باعث می‌شود صداهای مزاحمی ایجاد نشود و مکالمه خوبی داشته باشید. برای خرید هرکدام از آنها می‌توانید به قسمت فروشگاه سایت دایان کالا مراجعه و خریدی آسان را تجربه کنید.