روش های تمیز کردن قاب های گوشی

روش های تمیز کردن قاب های گوشی

برای محافظت از گوشی و بدنه آن، همچنین برای زیباتر شدن گوشی میتوانید از قاب های گوشی موجود در بازار استفاده کنید.امروزه قاب های فراوانی در فروشگاه ها با رنگ و طرح های فراوان یافت میشود که شما میتوانید بسته به مدل گوشی خود از آن استفاده کنید.روز اولی که قاب را خریداری میکنید،همه چیز عالی است.اما بعضی از قاب ها به مرور زمان شفافیت خودرا از دست میدهند و مانند روز اول زیبایی ندارند.قاب های سیلیکونی به مرور زمان، سیاه و کدر میشود.در چنین شرایطی شاید از خود بپرسید که آیا باید قاب خودرا عوض کنید یا که میتوانید آن را تمیز کنید.در این مقاله به روش های تمیز کردن قاب های گوشی میپردازیم.

قاب های گوشی معمولا قیمت بالایی ندارند ولی به صرفه هم نیست که هر چند روز بخواهیم به جای تمیز کردن ان، یک قاب نو خریداری کنیم.برای همین میخواهیم روش هایی برای تمیز کردن قاب های ژله ای و سیلیکونی بیان کنیم.

تمیز کردن گارد های سیلیکونی

گارد های سیلیکونی، جز محبوب ترین و پرطرفدار ترین قاب های موجود در بازار هستند.شما میتوانید این قاب هارا با تنوع بالا و رنگ بندی زیاد در بازار بیابید.این نوع گارد،بسیار نرم و سبک میباشند و از گوشی شما در برابر ضربه مقاومت میکند.اما توجه کنید که نوع فیک آن نیز در بازار بسیار است .اگر به دنبال لوازم جانبی برای گوشی و تبلت خود هستید پیشنهاد میکنیم که از فروشگاه های معتبر سطح شهر خریداری کنید که شرکت دایان یکی از فروشگاه های عرضه لوازم جانبی موبایل به صورت تکی و عمده با گارانتی میباشد.

برای تمیز کردن قاب های سیلیکونی، باید آن را از گوشی جدا کنید و به مدت یک ساعت در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید.اگر بار اول است که میخواهید قاب را تمیز کنید،پیشنهاد میشود که غلظت مایع را زیاد کنید.

بعد از یک ساعت،روی یک مسواک کمی جوش شیرین بریزید و آن را روی قاب بریزید.این کار را چند بار تکرار کنید.میبینید که اثری از لک ها باقی نمیماند.اگر میخواهید که قاب های سیلیکونی شما تمیز و درخشان باشد،باید این کار را ماهی یکبار انجام دهید.

تمیز کردن قاب های ژله ای

بعضی از برند ها گوشی های خودرا با طراحی زیبا و رنگ های پر طرفدار وارد بازار میکنند.به همین دلیل کاربران دوست دارند برای دیده شدن طراحی گوشی خود،از قاب های ژله ای استفاده کنند.قاب های ژله ای معمولا به نور خورشید . گرما حساس هستند و به مروز زمان زرد میشود.به همین خاطر بیشتر خریداران قاب های ژله ای دنبال راهی برای تمیز کردن قاب های ژله ای هستند.

چگونه قاب گوشی زرد شده را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن قاب های ژله ای،باید آن را به مدت نیم ساعت داخل ظرف آب گرم بگذارید.این کار باعث خیس خوردن قاب گوشی شما میشود.سپس یک اسکاج نرم برداشته و روی قاب گوشی خود به مدت 5 دقیقه بکشید.سعی کنید کامل تمام قسمت گارد را با مسواک تمیز کنید.

بعد از ان،گارد خودرا برای چند دقیقه، در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی بگذارید و دوباره آن را مسواک بکشید.برای بار آخر در ظرف آب چند قطره مایع سفید کنندها بریزید و گارد ژله ای را برای یک ساعت در محلول سفید کننده قرار دهید.بعد از انجام مراحل،قاب را با آب سرد بشویید و آن را خشک کنید.

چربی،یکی از دلیل های اصلی کثیف شدن قاب گوشی هستند.به همین خاطر توصیه میشود، برای تمیز ماندن قاب خود، هرگز دست های چرب و کثیف خود را به قاب نزنید.سعی کنید نظافت گارد را رعایت کنید پیش از اینکه گوشی شما بیش از اندازه کثیف شوید.توجه کنید که برای تمیز کردن قاب های موبایل نباید از مواد اسیدی و شوینده های قوی استفاده کنید.

بعد از انجام مراحل بالا و تمیز کردن گارد گوشی، قبل اینکه گارد را روی گوشی خود قرار دهید، گوشی خودرا کامل تمیز کنید.برای اینکار میتوانید از دستمال های میکروفایر یا الکل غیر سمی استفاده کنید و بدنه گوشی را با آن کامل تمیز کنید.شما میتوانید از روش های بالا برای تمیز کردن دیگر دیگر لوازم جانبی مانند اسپیکر استفاده کنید.