6 نکته بسیار مهم هنگام خرید ایرپاد

6 نکته بسیار مهم هنگام خرید ایرپاد

با تولید ایرپاد اپل و عرضه آن در بازار تقریبا همه‌ی تولید کنندگان لوازم جانبی موبایل سعی در تولید ایرپاد های باکیفیت بالا و قیمت مناسب کرده‌اند. با این حال باز هم ایرپادهایی وجود دارد که استانداردهای لازم را برای استفاده از آن را ندارد. پس باید از خرید آن اجتناب‌کنید. در ادامه ما به نکاتی درمورد خرید ایرپاد می‌پردازیم تا در هنگام خرید آن دچار مشکل نشوید.

قیمت ایرپاد

هنگام خرید ایرپاد دقت کنید که ایرپاد با قیمت پایین تر به احتمال خیلی زیاد کیفیت پایین تری دارد. پس پیشنهاد می‌شود از خرید این محصولات خودداری کنید. محصولات با قیمت بالاتر با قطعات کیفیت بیشتر ساخته شده‌است. به عنوان مثال یک ویژگی بسیار مهم در این نوع محصولات قابلیت نویزگیر است. اگر دقت کرده باشید محصولات با قیمت پایین‌تر چنین ویژگی ندارد.

عمر باتری و شارژدهی ایرپاد

یک نکته بسیار مهم در خرید توجه به‌میزان عمر باتری با هربار شارژ است. این موضوع را در نظر بگیرید که با وجود نگه داشتن 3 تا 5 ساعت شارژ حدود 20% آن قابل استفاده نیست. جعبه این محصولات پس از شارژ شدن قابلیت شارژ کردن ایرپادها را دارند. این جعبه‌ها می‌توانند سه یا چهار بار ایرپادها را شارژ کنند. بر روی برخی از این ایرپادها به جای مدت زمان شارژ نگه داشتن برای یکبار استفاده، مجموع ساعاتی که ایرپاد می‌تواند نگه دارد و دفعاتی که با جعبه خود شارژ شود را می‌نویسند.

دکمه های قابل کنترل بر روی ایرپاد

دکمه‌هایی با قابلیت کنترل میزان صدا، رد کردن موسیقی و جواب به تماس تلفنی و قطع آن بر روی برخی از مدل‌های آنها تعبیه شده‌است. شما باید باتوجه به اینکه به آنها نیاز دارید یا خیر بسنجید چون با داشتن این قابلیت قیمت آن هم افزایش می‌یابد. درصورتی که ایرپاد خود را گم کردید میتوانید مقاله چگونه ایرپاد گم شده را پیدا کنیم را مطالعه‌کنید.

جعبه قابل شارژر و نگهدارنده

کیف شارژر باید جنس بدنه و باتری قوی داشته باشد. محکم بودن جعبه بسیار مهم است و نباید شکننده باشد زیرا باید از ایرپاد به خوبی نگهداری کند. جعبه شارژ هدفون بلوتوثی یا ایرپاد یکی از نکات حیاتی در انتخاب بهترین ایرپاد است. به جز کیفیت ساخت هر دو گوشی ایرپاد، کیفیت ساخت جعبه نیز بسیار اهمیت دارد. جعبه‌هایی که از جنس پلاستیک ABS و پلی کربن ساخته شده‌اند، دارای مقاومت مناسبی هستند و در مقابل اشتعال نیز تحمل پذیر هستند. ایرپادهای پرووان از این نوع ساختار بهره می‌برند و مقاومت خوبی در برابر اشتعال دارند.

حجم صدا

کمترین و بیشترین میزان صدای این هدفون‌ها را حتما بررسی کنید. کیفیت صداها متفاوت هستند. گاهی یک ایرپاد با میزان 50 درصد با میزان 100 درصد صدای یک ایرپاد دیگر برابری می‌کند.

طراحی ارگونومیک و راحتی ایرپاد در گوش

ضروری است که اطمینان حاصل کنید که نوک گوش هایی که با هدفون‌های ترجیحی شما ارائه می‌شوند، در اندازه‌های مختلف ارائه شده و به درستی در گوش شما قرار بگیرند و از نوع ژله‌ای باشد. سر‌های هدفونتان اگر خیلی کوچک یا خیلی کم عمق باشد با گوش شما مهر و موم و مچ نمی‌شود و شما هرگز صدای خوبی نخواهید داشت و همچنین به دلیل سر و صدای اضافی باعث می‌شود از موسیقی لذت نبرید. در حقیقت عدم وجود سر ژله‌ای خوب دلیل اصلی استفاده نکردن از AirPods اپل است.

برخی از گوش‌های بی‌سیم همچنین دارای یک باله کوچک هستند که به نگهداشتن هدفون در گوش کمک می‌کند. تناسب و راحتی مهم است و داشتن یک هدفون که در لحظه ایستادن یا دویدن بیرون نمی‌افتد.