نحوه محاسبه قیمت گوشی های دسته دوم

زمانی که تصمیم به خرید گوشی میگیرید،شاید از خود بپرسید که بهتر است گوشی دسته دوم بخرید یا نو.بسیاری از افراد، ترجیح میدهند که گوشی های نو و تازه منتشر شده خریداری کنند.اما بعضی ها هم به دلیل مشکلات مالی،ترجیح میدهند گوشی دسته دو و قدیمی تر را انتخاب کنند. امروزه در ایران اکثر مردم به دلیل به صرفه بودن گوشی های دسته دوم،خرید آن را ترجیه میدهند.اما سوال اصلی این است که قیمت گوشی های دسته دوم چقدر از گوشی های نو پایین تر است.آیا اپلیکیشن خاصی برای این کار وجود دارد؟چطور میتوانیم قیمت گوشی را محاسبه کنیم؟در ادامه مقاله با روش های نحوه محاسبه قیمت گوشی های دسته دوم آشنا میشویم.پس تا آخر این مقاله با ما باشید.

در ادامه بدانید که برای خرید لوازم جانبی دست دوم مانند پاوربانک، هنذفری، اسپیکر یا هدفون هم میتوانید از نکات در این مقاله استفاده کنید.

چگونه گوشی دست دوم را قیمت گذاری میکنند؟

روش 100% برای تعیین گوشی های دسته وجود ندارد و این مورد کاملا توافقی میباشد.اما فاکتور ها و عوامل زیادی وجود دارد که میتواند در قیمت گذاری به شما کمک کند.قبل از هر چیزی بدانید که باید گوشی را از نزدیک ببینید تا بتوانید قیمت تقریبی آن را بدانید.

اول از همه،قیمت گوشی نو را بررسی کنید

اول از همه بررسی کنید که گوشی نو در بازار چه قیمت است.از آنجایی که قیمت های گوشی بسته به قیمت دلار بالا و پایین میشود،پیشنهاد میکنیم که دقیقا همان روزی که میخواهید گوشی خود را بفروشید،این موضوع را بررسی کنید.در صورتی که گوشی دسته دوم مشکل خاصی نداشته باشید،میتوان 60 تا 90 درصد قیمت گوشی نو را به آن اختصاص داد.

گوشی های دسته دوم چقدر عمر میکنند؟

قبل و از خرید گوشی های دسته دوم،حتما تاریخ خرید و باز شدن شدن پک آن را چک کنید.این مورد برای گوشی های هوشمند اهمیت بسیاری بالایی دارد.زیرا که گوشی های هوشمند با گذشت زمان،دچار مشکلات خاصی میشوند که به عنوان مثال،باتری گوشی یکی از عواملی است به مرور زمان عمر آن کوتاه میشود.

آسیب ها و مشکلات گوشی را بررسی کنید

آسیب ها گوشی دلیل های مختلفی دارد.ظاهری،عملکردی،جزئی یا …میتواند در قیمت گوشی تاثیر گذار باشد.مشکلاتی مانند خرابی دکمه ها،مشکل در صدا،داغ شدن باتری یا.. میتواند گوشی را با نرخ کمتر به فروش برساند.

نکاتی هنگام خرید گوشی دست دوم
نکاتی هنگام خرید گوشی دست دوم

هنگام خرید گوشی کار کرده به این نکات توجه کنید:

  • عمر باتری
  • کیفیت دوربین
  • سالم بودن صفحه نمایش
  • کیفیت مکالمه و پخش صدا
  • سرعت خوب گوشی و هنگ نکردن ان
  • بررسی قطعات تعویض شده وباز نشدن گوشی

قبل از خرید گوشی ،حتما به این نکته توجه داشته باشید که گوشی که میخواهید بخرید،آیا پشت آن باز شده است یا خیر.این موضوع میتواند بسیار در قیمت گوشی تاثیر داشته باشد.

داشتن لوازم جانبی میتواند به فروش بهتر گوشی کمک کند.

به همراه داشتن هنذفری،شارژر اصلی و کابل میتواند به حد بسیار زیادی روی رضایت مشتری از خرید این گوشی های کار کرده تاثیر داشته باشد.پس میتوان نتیجه گرفت داشتن لوازم جانبی برای گوشی ها،میتواند به انگیزه مشتری برای خرید این گوشی کمک کند.

داشتن جعبه برای گوشی های دست دوم

داشتن جعبه برای گوشی ها،میتواند هویت کالا و اصل بودن آن را تضمین کند.مشتری با خرید گوشی همراه جعبه ،مطمئن میشود که گوشی سرقتی نیست و آن را با اطمینان خاطر خریداری میکند و میتواند بسیار زیاد بر قیمت گوشی تاثیر داشته باشد.

بعضی از گوشی ها،دارای کارت گارانتی و بیمه میباشند که این کارت داخل جعبه گوشی قرار دارد.اگر مهلت بیمه و گارانتی تمام نشده باشد،مشتری میتواند از آن استفاده کند و این یک ویژگی مثبت برای گوشی دست دوم است.

نرم افزار برای محاسبه قیمت گوشی های دست دوم

اپلیکیشن ها معمولا نمیتوانند به صورت دقیق قیمت گوشی شما را تعیین کنند ولی میتواند برای فروش به شما کمک کند.یکی از نرم افزار های خرید و فروش گوشی های دست دوم که امروزه در استور های ایرانی دیده میشود،نرم افزار گوشیکا میباشد.شما میتوانید از این نرم افزار برای محاسبه گوشی دست دوم خود،استفاده کنید.

مهم ترین نکات در رابطه با خرید گوشی های دسته دوم

  1. گوشی را از افراد قابل اطمینان خریداری کنید.
  2. از سالم بودن گوشی مطمئن شوید.
  3. سیم کارت را روی گوشی گذاشته و با ان تماس بگیرید.
  4. کد IMEI گوشی و جعبه آن را چک کنید.
  5. مالیکت گوشی باید در حضور صاحب گوشی انتقال یابد.
  6. در صورت امکان از فروشنده مهلت تست بگیرید.

همانطور که اشاره کردیم،هیچ فرمول خاصی برای تعیین قیمت گوشی دسته دوم وجود ندارد.حتی نرم افزار ها هم نمیتواند قیمت دقیق آن را مشخص کنند.ما به شما پیشنهاد میکنیم قبل از خرید گوشی را به طور کامل بررسی کنید و قوانین خرید را کامل جدی بگیرید تا خرید مطمئن و رضایت بخشی داشته باشید.