شارژ اسپیکر
از کجا بفهمیم اسپیکر چقدر شارژ دارد

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید از شارژ اسپیکر یا هدفون و دیگر لوازم جانبی که مانیتوری برای ارائه اطلاعات ندارند،مطلع شوید. شاید تصمیم داشته باشید که بخواهید به جنگل بروید و اسپیکر را همراه خود ببرید و موسیقی گوش دهید. اما تصور کنید که هنگام گوشی دادن آهنگ،اسپیکر خاموش شود و شارژ آن پایان یابد.در چنین مواقع ،چه حسی به شما دست میدهد؟

حتما با خودتان میگویید که ای کاش اسپیکر را در منزل به شارژ میزدید تا الان میتوانستید از آن استفاده کنید.ما در این مقاله روش های فهمیدن شارژ اسپیکر بلوتوثی را به شما میگوییم تا به راحتی بتوانید از میزان شارژ باتری خود مطلع شوید و بدون داشتن نگرانی تمام شدن باتری،از آن استفاده کرد.برای اینکه از کجا بفهمیم اسپیکر چقدر شارژ دارد، در ادامه مقاله همراه ما باشید

فهمیدن میزان شارژ باتری با نرم افزار

اگر اسپیکر شما از برند خاصی باشد،با استفاده از نرم افزار هایی میتوانید از میزان شارژ باتری اسپیکر مطلع شوید. همچنین در گوشی های اندروید بالای 8.1، از طریق بخش تنظیمات بلوتوث میتوانید از میزان شارژ لوازم جانبی خود مانند اسپیکر،هدفون و…مطلع شوید.شما میتوانید اسپیکر و هدفون های خود را از طریق پاوربانک و فندکی نیز به راحتی در مکان هایی که به برق شهری دسترسی ندارید،شارژ کنید.

مشاهده میزان شارژ باتری در گوشی های اندروید بالای8.1

در گوشی هایی که اندروید آن ها بالای 8.1 میباشد،شما به راحتی میتوانید میزان شارژ باتری اسپیکر و هدفون خود را مشاهده کنید.در این گوشی ها نیاز به نصب نرم افزار خاصی نیست.شما میتوانید برای فهمیدن شارژ اسپیکر یا هدفون بلوتوثی خود ابتدا گوشی را به اسپیکر از طریق بلوتوث متصل کنید.سپس به منوی تنطیمات گوشی بروید و روی گزینه Bluetooth کلیک کنید.

در صفحه بلوتوث لیست دستگاه هایی به گوشی شما متصل شده اند را مشاهده میکنید.در کنار نام هر کدام از دستگاه ها،میزان درصد شارژ باتری را میتوانید مشاهده کنید.اگر نمیتوانید میزان شارژ باتری را مشاده کنید،شاید اسپیکر یا دستگاه مورد نظر شما با اندروید گوشی شما سازگاری ندارد.برای حل این مشکل میتوانید اپلیکشن خاصی را روی گوشی خود نصب کنید.

دانلود نرم افزار نشان دهنده شارژ هدفون

برای مشاهده میزان شارژ باتری اسپیکر،هدست،مچ بند و …،میتوانید از نرم افزار BatOn استفاده کنید.این اپلیکیشن روی تمامی گوشی های اندروید بالای 4.3 قابل نصب است شما میتوانید این نرم افزار BatOn را از گوگل پلی دانلود کنید.برای مشاهده میزان شارژ باتری دستگاه،ابتدا به گوشی به اسپیکر یا هدفون خود متصل شوید.سپس وارد نرم افزار شوید و شما میتوانید لیست کلیه دستگاه های جانبی همراه با میزان شارژ آن هارا مشاهده کنید.

مشاهده میزان شارژ باتری از طریق پنل اعلان ها

وارد نرم افزار BatOn شوید. از بخش setting گزینه notification را انتخاب کنید.در این بخش گزینه show notifications را فعال کنید.سپس برای فهمیدن میزان شارژ باتری،پنل اعلان را به سمت پایین بکشید و میتوانید به راحتی میزان شارژ اسپیکر و دیگر دستگاه هارا مشاهده کنید.بعد از انجام این کار،هر لوازم جانبی که به گوشی شما متصل شود،در اپلیکیشن BatOn و هم بخش اعلان ها،میتوانید مشاهده کنید.

احتمال دارد بعد ازنصب این نرم افزار،دستگاه شما هنگام جفت شدن با باگ هایی مواجه شود.اما جای نگرانی نیست و این قطع و وصل شدن ها زیاد زمان نمیبرد و بعد از چند لحظه درست میشود.این مورد را هم در نظر بگیرید که امکان مشاهده شارژ لوازم جانبی بی کیفیت ممکن نیست پس سعی کنید لوازم جانبی با کیفیت،همراه با گارانتی را خریداری کنید که فروشگاه دایان کالا بهترین لوازم جانبی موبایل ،همراه با گارانتی را ارائه میکند.

روش فهمیدن شارژ اسپیکر در ویندوز

برای مشاهده میزان شارژ اسپیکر و دیگر لوازم جانبی در ویندوز 10،به مسیر Settings > Devices > Bluetooth & other devices بروید.شما میتوانید در این بخش لیست کلیه لوازم جانبی بلوتوثی متصل شده به دستگاه خود را مشاهده کنید.در ویندروز 10 میتوانید میزان شارژ لوازم جانبی بلوتوثی را مشاهده کنید.مگر اینکه دستگاه شما قابلیت پشتیبانی نمایش میزان شارژ را نداشته باشد.

نحوه نمایش میزان شارژ اسپیکر و هدفون در آیفون

هنگام اتصال دستگاه های بلوتوثی به گوشی آیفون،به طور اتومات در نوار وضعیت بالا کنار نشانگار میزان باتری گوشی نمایش داده میشود.اگر این آیکن را مشاهده نکردید،از بخش Notification Center میتوانید آن را فعال کنید.برای این کار،اسکرول را پایین بیارید و سپس ویجت Batteries را انتخاب کنید.روی گزینه edit کلیک کنید و از بخش add widgets باطری را انتخاب کرده و به مکان مورد نیاز درگ کرده و done کنید.

در پایان اگر نیاز به خرید اسپیکر جدید داشتید شدیدا توصیه میکنیم که به صفحه اسپیکر های دایان کالا مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه آن بهره مند شوید