چطور هات اسپات را فعال کنید

اینترنت،یکی از جالب ترین اختراعات بشر است.شما با استفاده از اینترنت میتوانید با فردی در دور ترین نقطه جهان متصل شوید و مکالمه کنید. در ابتدا با استفاده از dial up میتوانستیم متصل شویم. بعد از آن adsl و بعد از پیشرفت علم با مودم ها و گوشی های هوشمند نیز میتوانستیم به اینترنت وصل شویم. شما به راحتی میتوانید با هات اسپات کردن گوشی، اینترنت گوشی را برای دیگران اشتراک کنید. یکی از قابلیت های مهم و کاربردی گوشی های هوشمند امروزه همین هات اسپات میباشد که در مواقع ضروری بسیار میتواند برای شما کاربردی باشد. شاید از خودتان بپرسید که چطور هات اسپات را فعال کنید. ما در این مقاله به شما میگوییم که چطور هات اسپات را فعال کنید. درنظر داشته باشید که ما هات اسپات در گوشی های اندرویدی و ios را به شما آموزش میدهیم.

کاربرد هات اسپات چیست؟

هات اسپات(Hotspot) یکی از قابلیت های گوشی های هوشمند است که شما با کمک آن میتوانید اینترنت خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید و دیگران بتوانند به با موبایل خودشان به اینترنت گوشی شما متصل شوند و از آن استفاده کنند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یه وقتایی به اینترنت نیاز دارید ولی ممکن است حجم بسته اینترنتی شما تمام شده باشد یا که به اینترنت دسترسی نداشته باشید. در این مواقع میتوانید از دوست یا همراه خود بخواهید که اینترنت گوشی خودش را برای شما هات اسپات کند تا شما بتوانید به اینترنت متصل شوید.

توجه داشته باشید که زمانی که میخواهید اینترنت خود را هات اسپات کنید حتما برای آن رمز بگذارید تا هرکسی نتواند به اینترنت شما متصل شود.شما از هات اسپات میتوانید برای خانه هایی که مودم ندارند یا که به هر دلیلی نمیتوانند اینترنت ثابت خریداری کنند استفاده کنید. میتوانید برای گوشی همراه خود بسته اینترنتی خریداری کنید و از خانواده تان بخواهید که وای فای گوشی شان را فعال کرده و به گوشی مد نظر متصل شوند.

فعال سازی هات اسپات در گوشی های اندروید

فعال سازی هات اسپات در گوشی های اندروید

برای فعال کردن هات اسپات در گوشی های اندرویدی به صورت زیر میباشد:

  • وارد تنظیمات گوشی(setting) شوید
  • بسته به مدل و برند گوشی ،فعال کردن هات اسپات متفاوت میباشد. به طور کلی اگر گزینه های tethering and mobile hotspot یا portable hotspot وجود دارد، روی آن ها کلیک کنید.
  • در مرحله بعد روی گزینه portable hotspot یاmobile hotspot کلیک کنید تا هات اسپات شما فعال شود.
  • در صفحه مورد نظر گزینه set up portable hotspot یا اگر به نام security دارید، وارد شوید و برای هات اسپات خود پسورد بگذارید تا فقط کسانی که رمز هات اسپات را دارند بتوانند متصل شوند.

نکته:اگر به هر دلیلی نتوانستید گزینه hotspot را در گوشی خود پیدا کنید، در قسمت تنظیمات گوشی در قسمت سرچ(بالای صفحه قسمت setting) کلمه hotspot را سرچ کنید تا برای شما پیدا کند.

در بعضی از گوشی ها گزینه هات اسپات گوشی ممکن است در قسمت پنل نوتیفیکیشن باشد. انگشت خود را پایین بکشید و روی گزینه hotspot نگه دارید تا وارد تنظیمات هات اسپات شود.

فروشگاه دایان کالا در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل انواع کابل، شارژر ها، هدفون، اسپیکر و دیگر لوازم ها به وصورت عمده و تکی فعالیت میکند و شما میتوانید کلیه کالاها را با گارانتی و بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

فعال سازی هات اسپات در گوشی ها اپل

فعال سازی هات اسپات در گوشی ها اپل

فعال سازی هات اسپات در گوشی های اپل یا آیفون، به صورت زیر میباشد:

  • وارد بخش تنظیمات (setting) شوید.
  • سپس از قسمت cellular وارد Cellular Data Network شوید.
  • اسکرول کنید و روی منوی personal hotspot کلیک کنید.
  • در این مرحله با توجه به اپراتور سیم کارت خود اطلاعات را وارد کنید.
  • اگر سیم کارت شما ایرانسل است، از قسمت APN عبارت mtnirancell، برای رایتل rightel و برای همراه اول mcinet انتخاب کنید.
  • حال دوباره به بخش گزینه cellular بروید و گزینه Cellular Data را فعال کنید.
  • به قسمت هات اسپات بروید و گزینه Personal hotspot را باز کنید.
  • در این قسمت باید دسترسی را برای اتصال دیگران به اینترنت خود را فعال کنید. گزینه Allow Others to Join را فعال کنید.
  • سپس پیغامی نشان میدهد که شما باید وای فای گوشی خودرا فعال کنید. برای روشن کردن وای فای گزینه Turn on Wi-Fi را بزنید.
  • در این قسمت باید برای هات اسپات خود رمز بگذارید. برای رمز گذاری در بخشwifi password میتوانید رمز گذاری کنید.

شما با طی کردن مراحل بالا، به سادگی میتوانید اینترنت خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید. برای اتصال به هات اسپات به هر گوشی یا دستگاه مختلفی، باید وای فای گوشی خود را روشن کنید. پس از اینکه گوشی هات اسپات را شناسایی کرد، باید پسورد را وارد کنید تا به اینترنت متصل شوید.

هات اسپات چقدر از باتری گوشی را مصرف میکند

اگر به هر دلیلی از هات اسپات گوشی خود بسیار زیاد استفاده میکنید، توجه داشته باشید که عمر باتری شما خیلی زودتر تمام میشود. همچنین نیاز است که مداوم گوشی را به شارژ متصل کنید. هات اسپات جز یکی از پر مصرف ترین بخش های گوشی هوشمند محسوب میشود. اگر مداوم هات اسپات گوشی شما روشن است، ما پیشنهاد میکنیم از گوشی های استوک برای این کار استفاده کنید.

محدود کردن کاربر و حجم مصرفی اینترنت در هات اسپات

محدود کردن کاربر و حجم مصرفی اینترنت در هات اسپات

چنانچه باید همیشه هات اسپات را برای افراد روشن کنید، میتوانید میزان تعداد کاربران و مصرف اینترنت را محدود کنید. برای مدیریت مصرف اینترنت خود،به بخش تنظیمات هات اسپات بروید و از گزینه connected device میتوانید تعداد دستگاه ها متصل شده به هات اسپات را تعیین کنید.

هرچه تعداد یوزر ها متصل شده به هات اسپات بیشتر شود، سرعت اینترنت کند تر میشود. همچنین در بخش تنظیمات هات اسپات در قسمت one time data limit یا data limit میتوانید میزان حجم مصرفی اینترنت را برای کسانی که به هات اسپات گوشی شما متصل میشوند،محدود کنید.

چه دستگاه هایی میتوانند به هات اسپات گوشی متصل شوند

همه دستگاه ها و گوشی هایی که دارای وای فای میباشند، میتوانند به هات اسپات گوشی ها متصل شوند. پلی تلوزیون، گوشی، لب تاپ وغیره اگر دارای قابلیت وای فای باشند به راحتی از طریق هات اسپات به اینترنت متصل میشوند.

کلام آخر:

در این مقاله شما را با فعال کردن هات اسپات گوشی های اندروید و ios آشنا کردیم. شما میتواند به راحتی با فعال کردن هات اسپات، گوشی را به یک مودم تبدیل کنید و اطرافیان به راحتی میتوانند به اینترنت متصل شوند. هات اسپات برای مواقعی که به وای فای دسترسی ندارید، مناسب است. در قسمت کامنت ها نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.