کم کردن حجم عکس در اندروید
کم کردن حجم عکس در گوشی اندروید

کم کردن حجم عکس در اندروید یکی از دغدغه های هم است چراکه امروزه عکاسی یکی از هنر های پر طرفدار است که شما میتوانید هم با دوربین و هم با گوشی موبایل این کار را انجام دهید. گوشی های هوشمند امروزه جوری ساخته شده اند که هر سال با اضافه شدن آپشن جدید در بخش دوربین، همه را شگفت زده میکند.

مشکل اساسی امروزه که افراد با آن رو به رو میشوند، بالا بودن حجم عکس ها که معمولا حجم هر عکس بین 4 تا 12 مگابایت است. البته این به دلیل باکیفیت بودن عکس و اندازه های بسیار بزرگ آن است که شما با گرفتن هر عکس متوجه میشوید که حجم زیادی از حافظه شما را مشغول کرده است. ما در این مقاله شما را با نحوه کم کردن حجم عکس در اندروید آشنا میکنیم.

بهترین راه برای این که بتوانیم از مشکل پر شدن سریع حافظه گوشی جلوگیری کنیم، این است که حجم عکس ها را کم کنیم. هم بتوانیم عکس های بیشتری بگیریم هم که حافظه گوشی مان زود پر نمیشود. شما با ادامه این مقاله میتوانید به راحتری با آسان ترین راه حجم عکس های خود را کم کنید.

چرا کاهش حجم عکس ها مهم است؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که میخواهید در سایتی آگهی درج کنید با ارور این که”حجم عکس باید کمتر از 100 کیلوبایت باشد”، مواجه میشوید. در بسیاری از سایت ها این امکان وجود ندارد که عکس با حجم بالا آپلود کنید. به همین دلیل باید با نحوه کم کردن حجم عکس در اندروید آشنا شویم تا در مواقع ضروری در کم ترین فرصت و بدون اتلاف وقت این کار را انجام دهیم.

بالا بودن حجم تصاویر باعث شده می شود ما نتوانیم عکس های زیادی را در گوشی ذخیره کنیم. این یکی از دلایلی دیگری است که حتما باید حجم تصاویر را کم کنیم. به همین دلیل لازم است که هر چند وقت یکبار عکس های گوشی خود را به هارد یا لب تاپ خود انتقال دهید. برای انتقال عکس ها به سیستم میتوانید از کابل ها لایتنینگ یا تایپ سی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر کابل انتقال شما اورجینال نباشند، فرایند انتقال به کندی صورت میگیرد.

چطور حجم عکس ها را در گوشی کم کنیم؟

برای کم کردن حجم عکس در گوشی های اندرویدی دو روش وجود دارد. روش اول این است که قبل از عکاسی در قسمت تنظیمات گوشی، کیفیت عکس و فیلم برداری را روی حالت medium تنظیم کنید. این روش یکی از ساده ترین روش ها برای کم کردن حجم عکس ها میباشد که بدون هیچ نرم افزاری میتوانید این کار را انجام دهید. البته باید در نظر داشته باشید که این کار تنها به شما کمک خواهد کرد در آینده هر عکسی که میگیرید با کیفیت معمولی تری ذخیره شوند تا حجم آنها کم باشد.

روش دوم برای کم کردن حجم عکس ها، استفاده از اپلیکشن است. با نصب نرم افزار فشرده سازی عکس به راحتی میتوانید در کمترین زمان حجم عکس های خود را کاهش دهید. در ادامه بهترین نرم افزار برای این کار را به شما معرفی میکنیم.

بهترین نرم افزار برای کم کردن حجم عکس

یکی از نرم افزار های پر طرفدار امروزه برای کم کردن حجم تصاویر گوشی های اندروید، برنامه photo compress نام دارد. این نرم افزار کاملا رایگان بوده و بدون کم کردن کیفیت تصویر میتوانید حجم تصویر را کاهش دهد. برای دانلود این برنامه اینجا کلیک کنید. یکی از ویژگی ها جالب این نرم افزار این است که شما میتوانید تصاویر خود را برش بزنید و سایز آن را تغییر دهید.

در صورتی که از حجم یا کیفیت تصویر خود رضایت ندارید، میتوانید مقادیر را در نرم افزار تغییر دهید تا حجم مورد نظر به دست آید. یک از دلیل های پر شدن حافظه گوشی، ویروسی شدن آن است. به همین دلیل اول بررسی کنید که دلیل پر شدن حافظه گوشی شما چیست.

برنامه کاهش حجم تصویر بدون افت و کم شدن کیفیت

کم کردن حجم عکس در اندروید

یکی دیگر از نرم افزار ها، برای کم کردن حجم عکس در اندروید برای تصاویر برنامه LIT Photo Compress & Resize است. این نرم افزار بسیار پر کاربرد بوده و کار با آن بسیار آسان میباشد. شما در کم ترین زمان و در عرض چند ثانیه میتوانید حجم عکس های خود را کم کنید بدون اینکه کیفیت عکس شما کم شود. این برنامه با کاهش تعداد رنگ های موجود در عکس، که در خروجی خیلی معلوم نمیشود، میتواند به راحتی حجم عکس را کم کند.