تشخیص گوشی نو و کارکرده

یکی از دغدغه های امروزه افراد، خرید گوشی موبایل و نحوه تشخیص گوشی نو از کارکرده است. در بازار امروزه، دیده شده بسیاری از فروشگاه های نامعتبر بعضی از گوشی های استوک و کار کرده را به اسم گوشی نو به خریداران بی تجربه میفروشند. این فروشنده ها گوشی های استوک را دوباره بسته بندی میکنند که به این کار ریپک گفته میشود.

اگر شما قصد دارید که یک گوشی همراه نو خریداری کنید و میخواهید از نو یا کارکرده بودن کالا صحت کامل داشته باشید، ما در این مقاله شما را با تشخیص نو و کارکرده بودن گوشی کامل آشنا میکنیم و شما با چند روش ساده میتوانید گوشی کار کرده را از نو تشخیص دهید.

از کجا متوجه شویم گوشی نو یا استوک است

در بعضی از موارد پیش آمده دلالان گوشی های مشکل دار که مدت زمان کمی کار کار کرده اند، آن را به صورت حرفه ای تعمیر کرده و بسته بندی میکنند وبه عنوان گوشی نو به مردم میفروشند. یا حتی زمانی که مشتری تصمیم به خرید گوشی استوک(دسته دوم) کرده است، عمر میزان گوشی را کمتر از عمر واقعی به مشتری میگویند تا آن را با قیمت بالاتری به مشتری بفروشد.

این ها همه باعث میشود که مشتریان نتوانند به راحتی گوشی های نو با کارکرده را از هم تشخیص دهند و به دنبال راهی برای تشخیص این موارد میباشند.در ادامه ما به شما 5 راه ساده برای تشخیص گوشی نو و کارکرده را میپردازیم.

تشخیص گوشی نو و استوک با سامانه همتا

بعضی ها فکر میکنند که کد 15 رقمی IMEI فقط برای اعلام سرقت و گم شدن گوشی استفاده میشود. با اینکه شما به راحتی میتوانید با این کد از نو بودن دستگاه نیز مطمئن شوید. شما میتوانید با استفاده از شماره گیری #06#* این کد را ببینید و یا اینکه بسته به مدل گوشی خود از روش های زیر میتوانید استفاده کنید.

سیستم عامل اندروید:در منوی SETTING روی گزینه ABOUT PHONE کلیک کرده در نوار STATUS میتوانید کد را ببینید.

سیستم عامل IOS: وارد منوی SETTING شوید و روی GENERAL کلیک کرده ،در قسمت ABOUT میتوانید کد 15 رقمی را بیابید.

بعد از این که کد IMEI را یافتید،میتوانید با روش های زیر از عمر گارانتی محصول خود مطلع شوید.

مراجعه به وبسایت سامانه همتا:وارد این سایت شوید. از طریق گزینه وضعیت شناسه دستگاه میتوانید اقدام کنید. بعد از وارد کردن کد، اطلاعاتی در رابطه با مشخصات دستگاه و گارانتی به شما میدهد. اگر گوشی مورد نظر شما قبلا استفاد شده باشد یا سیم کارتی روی آن گذاشت باشند، علاوه بر اینکه میتواند نام شرکت گارانتی کننده را ببینید، تاریخ شروع گارانتی نیز در سایت وجود دارد که شما به راحتی میتوانید بفهمید این گوشی چقدر کار کرده است.

ارسال پیامک به سامانه همتا:شما با شماره گیری #7777* و با وارد کردن عدد 1، میتوانید از اصالت کالا و گارانتی ان اطلاعاتی کسب کنید.

محصول را کامل بررسی کنید.

یکی از راه های مطمئن و راحت این است که محصول را با دقت کامل بررسی کنید. گوشی هایی که حتی فقط چند روز از آن استفاده باشد روی بدنه ان خت و خش دارد. سعی کنید در اطراف درگاه شارژ را با دقت نگاه کنید. در این قسمت نقاطی است که با استفاده، میتوانید بسیار راحت متوجه شوید. بعضی مواقع ممکن است گوشی هایی که مشکل داشته اند توسط افراد متخصص و کار بلد به صورت ماهرانه ای تعمیر شد باشند، در این مواقع باید بسیار حوصله گذاشت و گوشی را با دقت کامل بررسی کنید. حتی لوازم جانبی گوشی مانند هنذفری شارژر و… را کامل بررسی کنید که اگر مشکلی داشت به نو بودن گوشی شک کنید.

برنامه ها و گالری را بررسی کنید

در گوشی های نو فقط برنامه های اصلی روی گوشی نصب است و هیچ برنامه شخصی دیگری نمیتواند نصب باشد. میتواند این امکان را هم داشته باشد که که برنامه های شخصی قبلی، از روی گوشی پاک نشده باشد و از این طریق میتوانید از دست دوم بودن گوشی مطمئن شوید. همچنین شما میتوانید از موسیقی انتخاب شده برای آهنگ های تماس، هشدار وغیره متوجه شوید.

باتری گوشی را بررسی کنید

یکی از نکاتی که میتوانید از تعمیری بودن و استوک بودن گوشی مطمئن شوید، باتری است. در بعضی مواقع زمانی که گوشی را چند بار خاموش روشن میکنیم، میزان باتری گوشی کم میشود. در این مواقع گوشی را چند بار خاموش روشن کنید، اگر میزان شارژ باتری آن کم شد، مطمئن شوید که گوشی کارکرده است.

کلام آخر:

ما در این مقاله سعی کردیم همه راه هایی که برای تشخصی گوشی کار کرده از نو وجود دارد، را بیان کنیم. در بین این راه ها،روش کد IMEI یکی از راه های معتبر و مطمئن برای تشخیص گوشی کهنه از نو است.