دلایل قطع شدن آنتن گوشی ها و حل مشکل آن

قطع شدن انتن و پرش آن یکی از مشکلات امروزی است که معمولا در گوشی های دو سیم کارت اتفاق می افتد.این مشکل ممکن است دلایل خاصی داشته باشد.ممکن است در بعضی مواقع و در مکان های خاصی اتفاق بیفتد یا که به مروز زمان این مشکل رفع شود.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مواقع ضروری هستید و به گوشی خود نیاز دارید. به گوشی خود نگاه میکنید که آنتن شما قطع است و همچنان پرش دارد. در کل شما نمیتوانید از این مشکل بگذرید و باید آن را حل کنید. در این مقاله شمارا با اصلی ترین دلیل های قطع شدن آنتن گوشی و حل مشکل آن آشنا میکنیم .

اصلی ترین دلیل پرش آنتن در گوشی های اندروید و ios چیست

قبل از اینکه به پرش انتن گوشی باید دقت کنید، باید حواستان به مشکلات پیش آمده برای گوشی تان باشد. بعضی وقت ها موبایل ها هم مانند انسان ها مریض میشوند و با یه سری از علائم ها نشان میدهند که حالشان خوب نیست و نیاز به بررسی دارند. اما ما هیچ اطلاعاتی از این علائم نداریم و متوجه این مشکلات برای گوشی مان نمیشویم.

زمانی ما متوجه میشویم که گوشی ما دچار مشکل شده است، که یک اختلال جدی برای گوشی همراهمان پیش آمده باشد. مشکلاتی همچنان پرش تصویر،قطع و وصل شدن صدای گوشی و پرش انتن، میتواند جز مشکلاتی باشد که ممکن است در بلند مدت اتفاق بیفتد.

خراب شدن گوشی به دلیل کثیف شدن و تحت فشار بودن

اگر شما هم جز اون افرادی بودید که زمانی که گوشیتان خیس شد، آن را در کیسه برنج قرار دادید که خشک شود، یا اگر گوشی خود را در محیط و شرایط های خاص قرار دادید، مطمئن باشید که گوشی شما کثیف شده یا تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

اگر رنگ و ظاهر سیمکارتتان عوض شده، به راحتی میتوانید متوجه مشکل شوید. برای اینکه مطمئن شوید که آیا سیم کارت شما آسیب دید یا خیر، سیم کارت خود را روی گوشی دیگر بگذارید و از سالم بودن آن اطمینان خاطر کامل را داشته باشید. یکی از مشکلات اصلی آنتن گوشی، سیم کارت است. فرسوده و آسیب دیدن اسلات سیم کارت، یکی از موارد نشناختن سیم کارت و آنتن ندادن گوشی است.

دلیل پرش آنتن در گوشی های اندروید و ios

تنظیمات شبکه گوشی مانند 2G،3G،4G

به هم خوردن تنظیمات شبکه گوشی یا انتخاب یک شبکه گوشی نامناسب، باعث میشود که آنتن پرش داشته باشد و یا اینکه گوشی شما انتن ندهد. برای جلوگیری از این مشکل، کافیست تنظیمات شبکه گوشی را در حالت خودکار قرار دهید تا بهترین سیگنال موجود را پیدا کند. برای این کار میتوانید در قسمت تنظیمات گوشی، روی گزینهSIM card & Mobile Networks کلیک کنید. اپراتور مورد نظر را انتخاب کنید سپس گزینه automatically select network را انتخاب کنید.

مشکلات سخت افزاری ،یکی از دلایل پرش انتن

استفاده نکردن از قاب گوشی، یکی از دلایل مهمی است که ممکن است گوشی شما با یه ضربه معمولی، دستگاه شما را با مشکلات جدی کند. ضربه و آسیب دیدن گوشی، میتواند یکی از علت های پرش آنتن و آنتن ندادن گوشی است. وظیفه آنتن گوشی، جذب و دفع امواج و فرکانس است.

توجه داشته باشید که سالم بودن قطعات موبایل مانند آی سیPF، آی سی RF و VCO میتواند در آنتن دهی گوشی بسیار نقش مهمی دارند. شما با مراجعه به تعمیرکار حرفه ای و متخصص در این زمینه، به راحتی میتوانید متوجه شوید که این مشکل سخت افزاری است یا خیر.

حل مشکل قطعی آنتن با روش ساده

قبل از انجام هر کاری در رابطه با پرش آنتن، پیشنهاد میکنیم که این دو روش ساده را واسه یک بارم که شد امتحان کنید. روش اول این است که گوشی خود را خاموش روشن کنید. این کار ممکن است این مشکل را به راحتی حل کند.

روش دوم ما این است که گوشی خود را برای 1 دقیقه در حالت پرواز(AIRPLANE MODE) قرار دهید. بعد از 60 ثانیه این گزینه را غیر فعال کنید. این روش های ساده ممکن است یکم پیش پا افتاد باشند اما بعضی مواقع میتواند به حل مشکل شما کمک کنند.

نشانه های پرش آنتن

نشانه های پرش آنتن

پرش آنتن در مناطق بیرون شهر یا نقاط کور و کوهستانی کاملا طبیعی است و نمیتوانید بگویید که مشکل از گوشی تان است. شما با راه هایی که در بالا به ان اشاره شد، میتوانید به راحتی علت مشکل خود را بیابید. اما در صورتی که تمامی راه های بالا را امتحان کردید ولی نتوانستید مشکل قطعی آنتن را حل کنید، یک استعلام از وضعیت رجستری گوشی خود بگیرید.

قطعی انتن به دلیل رجیستر نشدن(استعلام رجستری گوشی)

زمانی که گوشی شما انتن ندارد، آیکون آن از بالای صفحه حذف میشود یا که یک خط روی آن کشید میشود. در اولین قدم اول باید مطمئن شوید که سیم کارت شما آیا درست در اسلات خود قرار گرفته است یا خیر. در برخی از گوشی ها زمانی که سیم کارت به درستی جا نخورده باشد، آیکن آن به صورت کامل محو میشود یا که روی انتن صفحه خط میخورد.

موضوع بعدی، بحث رجیستری است. زمانی که گوشی خودرا تازه خریدید یا از رجستری آن مطمئن نیستید، میتوانید به قطعی آنتن به این دلیل فکر کنید. برای مطمئن شدن از این موضوع میتوانید شناسه 15 رقمی (IMEI) گوشی، که معمولا روی جعبه یا زیر باتری موبایل هک است را به شماره 7777 ارسال کنید.

پرش آنتن دلیل بر کم بودن میزان شارژ باتری

شاید برای شما جالب باشد که میزان شارژ باتری گوشی نیز میتواند در بعضی از دستگاه ها تاثیر گذار باشد. بعضی از گوشی ها، زمانی که شارژ آن ها کم میشود، قدرت دریافت و ارسال سیگنال آن ها نیز کم میشود و این موضوع باعث قطعی آنتن شما میشود. اگر شما هم جز ان افرادی هستید که همیشه مشکل تمام شدن باتری گوشی خود را دارید، پیشنهاد میکنیم یک پاوربانک یا شارژ فندکی خریداری نمایید.