چطور موبایل خیس شده را از سوختن نجات دهیم

خیس شدن گوشی، یکی از بدترین اتفاق هایی است که میتواند برای هر کسی بیفتد. شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که گوشی تان ناخداگاه از دستتان لیز بخورد یا داخل ظرف آب، جوب یا هرجای دیگر که آب باشد، بیفتد. شما برای اینکه گوشی خود را نجات میدهید متوجه میشوید که درون گوشی تان آب نفوذ کرد و گوشی تان خاموش شد است. البته یه سری از گوشی ها هم هستند که ضد آب میباشند. گوشی سامسونگ S9 یکی از گوشی های هوشمند ضد آب موجود در بازار میباشد که بسیار پر طرفدار است. ما در این مقاله به طول کامل اشاره میکنیم که چطور موبایل خیس شده را از سوختن نجات دهیم.

با گوشی خیس چیکار کنیم؟

احتمال آسیب دیدن موبایل هنگام آب خوردگی، به عوامل متعددی مانند کیفیت گوشی، مدت زمان در آب بودن و نوع باتری بستگی دارد. باتری گوشی معمولا یکی از مهم ترین مورد هایی است که در میزان خرابی گوشی هنگام آب خوردگی نقش دارد. گوشی هایی که باتری آن ها به راحتی جدا میشوند و اصطلاحا اتمی نیستند، بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. وقتی آب از فاصله ها به داخل گوشی نفوذ میکند، اتصال کوتاهی صورت میگیرد و باعث آسیب به قطعات الکتریکی میشود. توجه داشته باشید که اگر باتری به هر دلیلی زیاد خیس بماند، دچار آسیب جدی خواهد شد.

روش های بسیار زیادی وجود دارد که شما میتوانید گوشی خودرا خشک کنید اما بهتر است در اولین فرصت گوشی خودرا به یک متخصص بسپارید. این فرآیند بسیار حساس بوده و باید با دقت بالایی صورت گیرد تا گوشی دچار مشکل جدی تری نشود. تنها کاری که زمانی گوشی شما خیس میشود، میتوانید انجام دهید، این است که با یه پارچه نرم آن را به آرامی خشک کنید.

چه کارهایی برای زمانی که گوشی آب خورده است نباید انجام داد

برخی ها باور میکنند که گوشی به هر دلیلی آب خورد، باید آن را دور بندازند و به فکر یک گوشی جدید باشند. در صورتی که این باور کاملا غلط است و شما گاهی وقت ها میتواند گوشی خودرا نجات دهید. تصورات اشتباهی میام مردم رواج پیدا کرده که تصور میکنند زمانی که گوشی خیش شد، این کارهارا انجام دهند، گوشی درست خواهد که ما در ادامه به این تصورات اشتباه اشاره میکنیم.

قرار دادن گوشی در برنج خام

یکی از اشتباهات رایج میان افراد،استفاده از برنج است.شاید قرار دارن گوشی در برنج تا حدودی بتواند رطوبت گوشی را از بین ببرد،اما گرد و غبار به راحتی وارد گوشی میشود و گرد های برنج به راحتی داخل گوشی نفوذ میکند.در نهایت شاهد خراب شدن قسمت هایی از گوشی هستیم.

قرار دادن گوشی خیس شده در فریزر

یکی از کار های دیگر برای تعمیر گوشی های خیس ، قراردادنه گوشی در یخچال است.زمانی که شما گوشی را در فریزر قرار میدهید،به علت مایع داخل LCD،امکان یخ زدن آن وجود دارد.علاوه بر تعمیر گوشی مجبور به تعمیر LCD نیز میشوید.

خشک کردن گوشی با سشوار و حرارت

یکی از بدترین لوازم هایی که برای تعمیر گوشی های آب خورد استفاده میشود،جاروبرقی و سشوار است.باد سشوار آب های داخل گوشی را پخش میکند و قسمت هایی که خشک هستند نیز خیس میشوند.همچنین حرارت باد سشوار نیز امکان دارد به آی سی گوشی نیز آسیب بزند و هزینه اضافی برای شما داشته باشد.زمانی که گوشی شما خراب شد به هیچ عنوان این 3 کار بالا را انجام ندهید.

تنها کاری که باید زمان خیس شدن گوشی انجام داد،قاب گوشی و کارت حافظه و خشاب سیم کارت را از گوشی جدا کرده و گوشی خودرا به یه متخصص بسپارید.

جمع بندی:

خیس شدن گوشی ممکن است امروزه برای هر کسی پیش آید.به همین دلیل افراد با یک سرچ در اینترنت به راه های اشتباه و غلط میرسند و کار گوشی خودرا سخت تر میکنند.برای همین توصیه ما به شما این است که در این موارد،گوشی خودرا به یک متخصص بسپارید تا با برررسی گوشی تان بتواند گوشی شمارا تمرین کند.