کدام پاور بانک مناسب تر است؟ + تصویر

یکی از معضلاتی که برای گوشی موبایل داشتیم به اتمام رسیدن شارژ باتری آن‌است. بطوریکه برای شارژ گوشی باید حتما به پریز برق دسترسی داشته باشیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر این معضل را نداریم. پاوربانک‌ یک لوازم جانبی موبایل و دستگاه‌های هوشمند است که با شارژ کردن آنها می‌توانید تا چند مرتبه تلفن همراه خود را بدون نیاز به پریز برق شارژ کنید. برای شناخت انواع پاوربانک ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید

یکی از نکات مهم خرید پاور بانک ظرفیت باتری آن‌است که بر اساس میلی آمپر ساعت اندازه گیری می‌شود. شما باید براساس ظرفیت باتری گوشی موبایل خود و میزان استفاده‌ای که قرار است از آن داشته باشید پاوربانک مناسب را خریداری کنید. اگر پاوربانک را به اندازه ظرفیت باتری موبایل خود خریداری کنید، به دلیل بعضی از عوامل مانند اتلاف بخشی از انرژی باتری، فست شارژ و غیره امکان دارد شارژ تلفن همراه به صورت کامل انجام نشود. پس حتما ظرفیت بیشتری نسبت به موبایل خود در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که تا چه مدت به پریز برق دسترسی ندارید، اگر یه مدت نسبتا طولانی باشد باید میزان ظرفیت آن بیشتر باشد. هرچه میزان ظرفیت باتری بیشتر شود وزن، ابعاد و قیمت آن هم به همان نسبت تغییر می‌کند و بیشتر می‌شود. هنگام خرید حتما به تعداد پورت موجود بر روی پاوربانک توجه کنید که چه تعداد نیاز دارید. اگر می‌خواهید همزمان برای چند دستگاه استفاده کنید باید یک پاور بانک با ظرفیت بالا و با پورت بیشتر باشد. برند پاوربانک هم بسیار مهم است. درصورتی که استاندارد نباشد می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی گوشی شما بگذارد.

انواع پاور بانک‌ها

پاوربانک مخصوص گوشی

برای خرید کدام پاور بانک مناسب تر است؟ + تصویر های انواع پاوربانک ها برای انتخاب راحت تر در فروشگاه اینترنتی دایان کالا پاوربانک مخصوص گوشی

این پاوربانک‌ها به دلیل ظرفیت کمتر و متفاوت نسبت به دستگاه های هوشمند قابل شارژ دیگر، متناسب با تلفن‌های همراه هوشمند طراحی و ساخته شده‌است. نوع طراحی آنها به گونه ایست که ولتاژ ورودی و خروجی و شدت جریان آن آسیبی به باتری گوشی شما وارد نمی‌کند مگر اینکه استانداردهای لازم را نداشته باشد.

پاوربانک مخصوص لپ تاپ

برای خرید کدام پاور بانک مناسب تر است؟ + تصویر های انواع پاوربانک ها برای انتخاب راحت تر در فروشگاه اینترنتی دایان کالا پاور بانک مخصوص لپ تاپ

ولتاژ موردنیاز برای باتری های لپ تاپ نسبت به تلفن همراه بیشتراست. بنابراین پاور بانک گوشی نمی‌تواند ولتاژ لازم برای لپ تاپ را تامین کند. برای لپ تاپ هم همانند گوشی موبایل باید پاوربانک با ظرفیت مناسب با باتری آن تهیه کنید.

پاوربانک سولار (خورشیدی)

برای خرید کدام پاور بانک مناسب تر است؟ + تصویر های انواع پاوربانک ها برای انتخاب راحت تر در فروشگاه اینترنتی دایان کالا پاوربانک خورشیدی

این نوع پاوربانک‌ها همانطور که از نامشان پیداست با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند. این مدل‌ها برای زمانی که به مسافرت می‌روید و دسترسی به پریز برق برای شارژ آن ندارید بسیار مناسب‌است. به همین دلیل این محصول را به عنوان دوستدار محیط زیست می‌شناسند.

پاور بانک هوشمند

برای خرید کدام پاور بانک مناسب تر است؟ + تصویر های انواع پاوربانک ها برای انتخاب راحت تر در فروشگاه اینترنتی دایان کالا پاوربانک هوشمند

این محصول می‌تواند ولتاژ و جریان دستگاه شما را با میزان مورد نیاز باتری دستگاه تنظیم و از ایجاد مشکل برای باتری مثل انفجار و یا باد کردن جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های بارز این پاوربانک می‌توان به شارژ امن، شارژ سریع و تنظیم میزان شدت جریان اشاره کرد.

پاوربانک ماشین

برای خرید کدام پاور بانک مناسب تر است؟ + تصویر های انواع پاوربانک ها برای انتخاب راحت تر در فروشگاه اینترنتی دایان کالا پاوربانک ماشینی

ظرفیت برخی پاور بانک ها به قدری بالاست که برای استارت باتری ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی از آن استفاده می‌شود که باتری موتور یا ماشین خوابیده باشد. از این پاوربانک برای شارژ گوشی به هیچ عنوان نباید استفاده کرد زیرا ولتاژ آن بسیار بالاست.

مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات

بعضی از پاوربانک ها برای شرایطی که امکان نفوذ مایعات در پاوربانک وجود دارد مقاوم هستند که این ویژگی باعث می‌شود یک انتخاب مناسب برای مسافرت باشند.

ویژگی شارژ سریع (fast charge):

قابلیت فست شارژ یک ویژگی بسیار عالی برای سریع تر شارژ شدن دستگاه است. فناوری هایی مثل فست شارژ (fast charge)، کوئیک شارژ (QC)، پاوردلیوری (PD)، و Qi باعث این شارژ سریع می‌شود. البته لازم به ذکر است که باید گوشی هم این قابلیت را داشته باشد و اگر نداشته باشد معمولی شارژ می‌کند.

برای مشاهده انواع پاوربانک با برند و مدل های مختلف می‌توانید به دسته بندی پاوربانک در سایت دایان کالا مراجعه کنید.