راهکار هایی برای سالم نگه داشتن باتری گوشی

در گذشته باتری گوشی های موبایل به صورت اتمی نبود و شما میتوانستید به راحتی باتری را از تلفن جدا کنید. به همین دلیل خراب شدن باتری مشکل آنچنان بزرگی نبود. حتی بسیاری از افراد،زمانی که گوشی جدید میخریدند، یک باتری جداگانه داخل پک گوشی بود یا اینکه جدا یک باتری زاپاس خریداری میکردند. زمانی که باتری خراب میشد به راحتی پشت گوشی را باز کرده و باتری را تعویض میکردند. شما در این مقاله با راهکار هایی برای سالم نگه داشتن باتری گوشی آشنا میشوید.

قبل آمدن پاوربانک ها به بازار،یکی از روش های شارژ کردن مجدد گوشی، تعویض باتری آن ها بود. به طوری که یکی از باتری ها را از قبل پر میکردیم و با باتری که شارژ آن تمام شده جا به جا میکردیم. اخیرا باتری های هوشمند تر و پیشرفته تری وارد بازار شد که باتری آن طوری طراحی اند که قابل جدا شدن نیست. به همین دلیل حل این مشکل کار آنچنان آسانی هم نیست.

با توجه به افزایش قیمت گوشی مخصوصا باتری آن، امروزه بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل، استفاده صحیح از گوشی و مراقبت از آن است. در ادامه این مقاله با مهم ترین دلایل خراب شدن باتری اشاره میکنیم. مطمئن باشید با رعایت این نکات به راحتی میتونید از کاهش عمر باتری خود جلوگیری کنید.

روش هایی برای سالم نگه داشتن گوشی

گرما و حرارت بالا،یکی از موارد مهم آسیب به باتری موبایل است

آتش گرفتن گوشی سامسونگ مدل نوت7، نشان داد که گرما و حرارت بالا، میتواند عواقب جبران ناپذیری به گوشی همراه وارد کند. امروزه باتری های لیتیوم یون در بازار بسیار پیدا کرده است و گوشی های پیشرفته امروزی دارای این نوع باتری میباشند. یکی از اشکالات این باتری ها، حساسیت بالا به گرما است. وقتی تلفن همراه بیش از اندازه داغ شود، میتواند صدمه های بسیاری زیادی به گوشی وارد کند که شما متوجه آن نمیشوید. گرما و حرارت بالا یکی از دلیل های اصلی و مهم گوشی های امروزی میباشد. دو منطقه اصلی که بسیار زیاد در معرض گرما قرار دارند، باتری و SoC هستند.

هشدار صفحه نمایش و خاموش شدن اجباری آن، اولین علامت برای نشان دادن گرم شدن بیش از اندازه تلفن همراه است. معمولا نیمی از میزان باتری توسط صفحه نمایش خالی میشود. هرچه صفحه LCD گوشی شما بزرگتر باشد، مسلما باتری گوشی نیز سریع تر خالی میشود. به همین دلیل سعی کنید همیشه نور صفحه نمایش گوشی خود را بهینه نگه دارید. یکی از مشکلات رایج افراد، استفاده از عکس ای بسیار روشن برای پس زمینه گوشی موبایل است. ما به شما پیشنهاد میکنیم تصاویر تیره را جایگزین تصاویر متحرک و روشن کنید.

همچنین پیشنهاد میشود که گوشی خودرا در معرض منابع گرمایی مانند نور خورشید قرار ندهید. یکی از اشتباهات رایج امروزه قرار دادن طولانی مدت گوش موبایل در ماشین است. اگر قصد دارید که ماشین خود را در روزهای تابستان زیر نور خورشید پارک کنید، حتما گوشی خود را همراه خودتان ببرید.

چطوری باتری خودرا سالم نگه داریم

خرید شارژ های تقلبی و ارزان

یکی از دلیل های مهم خراب شدن باتری، استفاده از لوازم جانبی تقلبی و ارزان است. امروزه شارژر های بی کیفیت بیشترین آسیب را به باتری موبایل و سوکت شارژ وارد میکند. معمولا گوشی های دارای پورت سی دارای حساست بالایی میباشند و بیشترین آسیب به این نوع مدل گوشی ها است. به همین خاطر سعی کنید همیشه از کابل های تایپ سی اصلی استفاده کنید. در کل اگر به فکر سلامت گوشی خود هستید، سعی کنید از لوازم جانبی اصلی استفاده کنید. شاید لوازم جانبی تقلبی کارایی شان با اصلی فرقی نکند، اما در به مروز زمان آسیب بسیار جدی به گوشی همراه تان وارد میکند.

یکی از کارایی های لوازم جانبی تقلبی، خراب کردن باتری موبایل است. با توجه به استاندارد نبودن کابل شارژ ها،در مدت زمان کوتاهی باتری شما دچار مشکل میشود.

عوض کردن باتری برای گوشی های جدید امروزه، کار بسیار سخت و پر ریسکی است. برای عوض کردن باتری گوشی های هوشمند جدید، با دستگاه های مخصوص همراه حرارت بالا انجام میشود. توجه داشته باشید گوشی هایی دارای باتری اتمی، باتری آن عوض میشوند کیفیت آن به شدت کاهش پیدا میکند. بهتر است بدانید که گارد گوشی هم میتواند در سلامتی باتری نیز موثر باشد. محافظ های گوشی معمولا امروزه برای حفظ و نگهداری است. توجه داشته باشید که گارد های بی کیفیت و تقلبی میتوانید به به گوشی شما آسیب بزند.

جلوگیری از خراب شدن باتری موبایل

استفاده از شارژر های فست شارژ

امروزه شارژر های فست شارژ بسیار مورد استفاده قرارمیگیرد و بسیار پر طرفدار است. این نوع شارژر ها تقریبا در مدت زمان 30 دقیقه گوشی را کامل شارژ میکند و بسیار در صرفه جویی زمان کمک بسیار کرده است. گوشی های پیشرفته امروزه از این قابلیت پشتیبانی میکند. پاور بانک ها نیز دارای قابلیت فست شارژ میباشند و کاربران بدون توجه به پشتیبانی گوشی خود از این فناوری، از پاور بانک های فست شارژ استفاده میکنند. بسیاری هم تصور میکنند که چون این فناوری در اکثر گوشی ها پشتیبانی میشود، پس نمیتواند ضرری داشته باشد. با اینکه این طرز فکر کاملا اشتباه است. اگر استفاده دائم از این پشتیبانی، هیچ ضرری واسه گوشی نداشت، سازندگان گوشی گزینه خاموش کردن قابلیت فست شارژ را برای این نوع گوشی ها طراحی نمیکردند.

تمامی گوشی های هوشمند امروزه مجهز به تکنولوژی فست شارژ، در قسمت تنظیمات قابلیت غیر فعال کردن این فناوری وجود دارد. شارژ های فست با وارد کردن ولتاژ بیشتر به گوشی، مدت زمان شارژ باتری را کاهش میدهد. اما داغ شدن باتری و گوشی یکی از دلیل های استفاده مداوم از آمپر بالا است. پیشنهاد میشود زمانی از فست شارژ استفاده کنید که عجله دارید و میخواهید گوشی تان در کمترین زمان ممکم شارژ شود. در غیر این صورت سعی کنید از ان قابلیت استفاده نکنید.

جمع بندی:

کارهای زیادی وجود دارد که در طول روز ممکن است به گوشی شما آسیب بزند که در گذشت زمان با کاهش کیفیت گوشی متوجه خواهید شد. شما حتما با خود میگویید که این برند گوشی با کیفیت نبوده و نارضایتی خود را نسبت به این نوع اعلام میکنید. در نتیجه برای حل این مشکل، باید هزینه های بالایی را بپردازیم. استفاده نادرست از گوشی و استفاده از کابل شارژر های تقلبی میتواند آسیب بسیار جدی به گوشی تان وارد کند.

یکی از دیگر علت های اصلی آسیب به باتری، استفاده همزمان از گوشی زمانی که دستگاه به شارژ است، و روشن بودن دائمی وای فای، که این دو مورد نیز میتوانید آسیب بسیار بدی به تلفن وارد کند. اگر نحوه صحیح کار کردن با گوشی را یاد بگیرید، هیچوقت نیاز ندارید باتری موبایل خود را تعویض کنید.