چگونه از صفحه گوشی خود فیلم بگیرید؟

این روزها گوشی موبایل و دیگر لوازم ارتباطی در زندگی ما نقشه مهمی دارند و معمولا بیشتر نیازهایمان را از همین طریق برطرف میکنیم. شاید شما هم بعضی اوقات تصمیم داشتید که از صفحه نمایش گوشی خود فیلم بگیرید و یا که آن را ضبط کنید. برای اسکرین شات از صفحه گوشی خود، میتوانید از صفحه خود عکس بگیرید. اما شاید به این فکر کنید که برای ضبط فیلم از صفحه گوشی چه باید کرد؟ آیا این کار امکان پذیر است؟

آیا میتوان بدون نرم افزار یا لوازم جانبی این کار را انجام داد یا اگر نرم افزاری نیاز است چه نرم افزاری باید در گوشی نصب شود؟ در ادامه مقاله برای حل این مشکل با ما همراه باشید.

آیا میتوان بدون نرم افزار یا لوازم جانبی خاصی از صفحه نمایش گوشی خود فیلم گرفت؟

در بعضی از مدل ها گوشی، مخصوصا نسخه جدید اندروید، این امکان را به شما میدهد که بدون نیاز به نرم افزار از صفحه گوشی خود فیلم بگیرید. فقط کافیست به منوی گوشی خود مراجعه کرده و این قابلیت را پیدا کنید. اما در برخی از گوشی ها به خصوص مدل هایی که نسخه اندروید آن ها قدیمی تر از نسخه 10 و 11میباشند، دارای این ویژگی نیستند. در نتیجه برای ضبط فیلم نیاز به نرم افزار میباشد که در ادامه شما با چگونگی ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی های مختلف آشنا میشوید.

ضبط فیلم از صفحه گوشی های دارای اندروید 11

آسان ترین راه برای ضبط فیلم از صفحه نمایش، ارتقا نسخه اندروید گوشی میباشد. چرا که اندروید های نسخه جدید دارای این قابلیت میباشند و شما میتوانید از صفحه گوشی خود فیلم بگیرید. در گوشی های دارای نسخه اندروید 11، برای فیلم گرفتن از صفحه گوشی، باید به فهرست quick setting مراجعه کنید.

دسترسی به این منو در گوشی های مختلف، متفاوت است. در اکثر گوشی ها باید از سمت بالای سمت بالای گوشی به سمت پایین بکشید.

در قسمت این فهرست گزینه ای به نام screen recorder یا recording mood وجود دارد. شما میتوانید با استفاده از این گزینه از صفحه نمایش خود فیلم بگیرید. در هنگام ضبط معمولا آیکون کوچک قرمز رنگ در قسمت بالا یا پایین صفحه نمایش داده میشود که این گزینه نشان دهنده ضبط شدن از صفحه نمایش گوشی میباشد.

ضبط فیلم در گوشی های سامسونگ نسخه اندروید بالای 10

با رفتن به قسمت تنظیمات پیشرفته میتوانید از صفحه نمایش خود فیلم بگیرید.

برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

بر روی نوار اعلان بالای صفحه دوبار کلیک کنید.

گزینه screen recorder را فعال نمایید.

حال بر روی start کلیک کنید.

نحوه فیلم گرفتن از صفحه گوشی های LG

فیلم گرفتن از صفحه این مدل گوشی، مانند گوشی سامسونگ است، تنها تفاوتی که میان تنظیمات این گوشی میشود، این است که برای ضبط از صفحه گوشی باید روی گزینه ای به اسم screen recorder کلیک کنید.

آموزش فیلم گرفتن از صفحه گوشی اندروید با نرم افزار

در صورتی که گوشی شما قابلیت ضبط فیلم را پشتیبانی نمیکند، باید از نرم افزار های جانبی برای این کار استفاده کنید. نرم افزار های زیادی برای ضبط فیلم از صفحه نمایش وجود دارند که شما میتوانید این برنامه ها را از گوگل پلی دانلود کنید. از جمله نرم افزار ها برای این کار میتوان به as screen recorder اشاره کرد.

as screen recorder

این برنامه جز بهترین و جامع ترین نرم افزار های برنامه ضبط از صفحه گوشی است که بدون هیچ محدودیت و مشکلی، میتوانید از صفحه نمایش گوشی خود فیلم بگیرید.

شما می‌توانید این برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید.

در این مقاله با ضبط فیلم از صفحه گوشی خود آشنا شدید و یادگرفتید که چطور در گوشی های مختلف نسخه اندروید 10 و11 از صفحه خود فیلم رکورد کنیم. در غیر اینصورت اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نکند، میتوانید از نرم افزار های مختلف استفاده کنید.

برای ضبط با بهترین کیفیت بهتر است از لوازم جانبی مانند هندزفری، میکروفون، رینگ لایت و…استفاده کنید.