راهکار هایی برای تشخیص لوازم جانبی موبایل اصل و تقلبی

گوشی های هوشمند امروزه نیاز به لوازم جانبی متعددی دارد که خرید این لوازم جانبی در شرایط الان، با چالش های بسیار بزرگی مواجه است. چرا که امروزه اصلی و تقلبی بودن لوازم جانبی بسیار مهم میباشد. این روزها تکنولوژی با سرعت بسیاری رو به پیشرفت است و کمپانی های مختلف سعی میکنند تا خدمات بهتر، کیفیت عالی و قیمت مناسب را به بازار ارائه دهند. به همین دلیل شرکت های تولید کننده در یک رقابت بزرگ وارد تولید و عرضه لوازم جانبی شداند. مشکلی که امروزه بسیار اتفاق می افتد، نارضایتی مشتریان از کالاهایی از جمله شارژر، اسپیکر، پاوربانک وغیره به علت تقلبی بودن این محصولات است. به همین خاطر در این مقاله میخواهیم شما را با راهکار های تشخیص لوازم جانبی موبایل آشنا کنیم.

چگونه اصلی یا تقلبی بودن پاور بانک را تشخیص دهیم؟

پاور بانک،امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و اکثر مردم این محصول را خریداری میکنند. چه بهتر است که بدانید چطور میتوان پاوربانک های تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم. در ادامه این مقاله با راهکار های تشخیص آن آشنا میشوید.

راهکار هایی برای تشخیص لوازم جانبی موبایل اصل و تقلبی

اگر به شکل کلی بخواهیم تفاوت های مهم بین پاور بانک های اصلی و تقلبی را بیان کنیم، به موارد زیر دقت کنید:

1-پاور بانک های اصلی سنگین تر از پاور بانک های فیک میباشند.

2-در نوع تقلبی برای شارژ شدن زمان کمتری لازم است.

4-مدل های اصلی بسیار با کیفیت میباشند.

توجه داشته باشید پاور بانک های تقلبی و بی کیفیت میتواند آسیب بسیار جدی به گوشی همراه شما وارد کنند. پس حتما قبل از خرید اطلاعات لازم را داشته باشید.

برای خرید پاور بانک به این نکات توجه کنید:

بسته بندی اورجینال: پاور بانک های اصل معمولا دارای پک اصلی هستند. روی بدنه این پک ها،سایت تولید کننده و همچنین مشخصات محصول بیان شد است که ظرفیت دستگاه از جمله این موارد میباشد.

شماره سریال: بر روی بسیاری از لوازم جانبی ها معمولا شماره سریال هک شد است که شما میتوانید اصلی یا تقلبی بودن این محصول را در سایت خود محصول متوجه شوید.

عمر طولانی: بیشتر پاوربانک ها دارای طول عمر طولانی هستند که روی پک آن ذکر میباشد. پس اگر برای اولین بار گوشی تان را شارژ میکنید و طول عمر آن را دریافت نکردید، به احتمال زیاد محصول شما تقلبی میباشد.

از نظر هایتل برخی پاوربانک‌ها همچون شیائومی با وجود تفاوت‌های ظاهری بین اصلی و فیک آن‌ها قابل تشخیص هستند.

شیائومی تنها با ۶ ظرفیت وارد بازار شد است:

  • 5,000
  • 5,200
  • 10,000
  • 10,400
  • 16,000
  • 20,000
راهکار هایی برای تشخیص لوازم جانبی موبایل اصل و تقلبی
  • یک کد 20 رقمی بر روی پاور بانک های شیائومی درج شده که شما میتوانید آن را در سایت شیائومی وارد کرده و از اصلی بودن و تقلبی بودن این محصول اطمینان خاطر داشته باشید.
  • در پاور بانک های اصلی بر روی کابل USB هیچ علامتی از برند شیائومی نیست.
  • پاور بانک های اصلی زمانی که به برق متصل هستند میتواند یک تلفن را شارژ کند. این قابلیت شارژ همزمان که خود و تلفن را باهم شارژ کند، در نمونه اصلی وجودد دارد.
  • برند شیائومی در قسمت مشخصات خود رنگ خاکستری داشته و با یه نوشته زیر دست احساس میشود.

 به بهانه‌ی قیمت، کمی کمتر خودتان را در دردسر لوازم فیک نیندازید

به گفته هایتل راه‌های دیگری نیز مانند یک علامت تجاری کوچک از شیائومی که در قسمت USB درج شده که با یک ال‌ای‌دی کوچک قابل تشخیص است. روش‌های دیگری نیز برای تشخیص فیک بودن لوازم جانبی موبایل وجود دارد که شاید از حوصله این بحث خارج بوده باشد، حال آنکه تمامی این موارد کوچک و مهم می‌تواند کمک کند تا یک وسیله اصل بخرید و از آن لذت ببرید.

هایتل به عنوان یک فروشنده لوازم جانبی اصل تاکید می‌کند، خریدتان را از مکان‌های معتبر انجام دهید و از فروشنده بخواهید تا شما را از اصل یا فیک بودن لوازم جانبی موبایل که در اختیار شما می‌گذارد مطمئن سازد و درباره هر خریدتان کاملاً تحقیق کنید.