هندزفری سیمی لیتو مدل LE-19
6 راه حل برای مشکلات رایج در هنگام استفاده از هندزفری

مشکلات رایج هندزفری چه ایراداتی است؟ آیا راه حلی برای این مشکلات وجود دارد. در این مقاله درمورد 6 راه حل آن صحبت کرده ایم.

مطمئن شوید که اصلا هندزفری سالم است یا نه؟

 مشکلات رایج هندزفری
مشکلات رایج هندزفری

امکان دارد علت مشکلات رایج هندزفری از سوکت آن نباشد و مشکل قطعی آن از ایرفون های آن باشد. برای اینکه علت خرابی آن مشخص شود باید آن را به یک دستگاه دارای پورت سوکت‌ هندزفری که اکثر آنها جک 3/5 میلی متری (AUX) است متصل کنید. درصورتی که وصل کردید و صدایی نشنیدید، مشکل هندزفری قطع شدن صدای آن است.

هندزفری شما خراب شده و بدون درنگ یک هندزفری دیگر خریداری کنید. چون هندزفری محصول پیچیده ای نبوده و لااقل در سایت ما قیمت بالایی ندارد. البته برخی افراد سودجو با افزایش قیمت آن به چندبرابر شما را از این تصمیم باز می دارند که ما تضمین میکنیم که درصورتی که به صفحه ی خرید هندزفری ما مراجعه کنید این اتفاق برای شما نمی افتد و از قیمت ها راضی خواهید بود.

اما اگر این اتصال را برروی چند دستگاه امتحان کردید و بر روی یکی از آنها به خوبی کار کرد راه های دیگر را امتحان کنید. قبل از انجام این راه حل ها ابتدا یک‌هندزفری سالم را بر روی دستگاهی که‌هندزفری شما کار نمی کند امتحان کنید. اگر که باز هم مشکل در انتقال صدا داشت دستگاهتان را بررسی کنید. اما اگر صدا پخش شد راه حل های زیر را انجام دهید تا مشکل برطرف شود.

پورت هندزفری را برای حل مشکلات رایج هندزفری تمیز کنید

با گذشت زمان خاک وارد پورت AUX (جک 3/5 میلی متری) می‌شود که می تواند مانع اتصال درست پورت و سوکت شود و موجب کار نکردن آن شود. شما با استفاده از یک چراغ قوه، میزان خاکی که وارد پورت شده را مشاهده کنید. با تمیز کردن آن اگر مشکل از این موضوع باشد اتصال درست خواهد شد. برای تمیز کردن کامل‌هندزفری می توانید مقاله 3 کار ضروری برای تمیز کردن‌هندزفری را مطالعه کنید.

گوشی موبایل به دستگاه انتقال صدای دیگر با بلوتوث متصل نباشد

هدست بلوتوثی ایکس او مدل XO-BE4
هدست بلوتوثی ایکس او مدل XO-BE4

ممکن است عدم اتصال هندزفری به دستگاه، اتصال دستگاه به یک وسیله دیگر با استفاده از بلوتوث باشد. به عنوان مثال اگر موبایل شما با بلوتوث به یک اسپیکر متصل باشداحتمال آن وجود دارد که پورت AUX به همین دلیل غیرفعال شده باشد. معمولا وقتی‌هندزفری را به موبایل خود متصل می کنید، گوشی آن را می شناسد. اما امکان دارد که تنظیمات گوشی شما به اینصورت نباشد. برای حل این مشکل بلوتوث تلفن همراه خود را بررسی نمایید. درصورتی که به یک دستگاه دیگر متصل بود آن را قطع کرده و مجددا هندزفری را امتحان کنید. اگر مشکل هندزفری حل نشد راه حال های دیگر را بررسی نمایید.

تنظیمات هندزفری در تلفن همراه

یکی از دلایل کار نکردن هندزفری می تواند مشکل از تنظیمات هندزفری در تلفن همراه شما باشد. اگر مشکل از تنظیمات گوشی باشد باتوجه به برند تلفن همراه شما و شرکت سازنده آن تنظیمات متفاوت است. برای حل این مشکل به بخش setting قسمت connected devices را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، دستگاه جفت شده را انتخاب کنید. در آن پنجره دو گزینه Forget و Disconnect است. برای قطع اتصال همیشگی با آن دستگاه Forget و برای قطع موقت Disconnect را انتخاب کنید.

قطع شدن یکی از گوشی های هندزفری

به قسمت setting گزینه Accessibility و به Hearing enhancements بروید. بعد از آن شما قسمت Left/ right Sound balance را مشاهده می کنید. اگز صدای گوشی های دو سمت چپ و راست هندزفری یکی باشد، نشانگر در وسط قرار میگیرد، درصورتی که نشانگر در وسط نبود خودتان این کار را انجام دهید. اگر مشکل از تنظیمات بوده باشد برطرف خواهد شد. اگر مشکل حل نشد به احتمال زیاد هندزفری شما خراب شده است.

صدای موسیقی بدون خواننده پخش می‌شود

یک مشکل رایج دیگر که وجود دارد پخش موسیقی بدون صدای خواننده است. این مشکل به علت یکی از موارد ذکر در پایین است.

  1. شکسته شدن جک‌هندزفری: این مشکل تنها با تعویض یا تعمیر آن توسط یک تعمیرکار حل می شود.
  2. به روز نبودن موزیک پلیر: برنامه پخش کننده موسیقی دستگاه خود را به آخرین نسخه به روز کنید.
  3. خراب شدن سوکت‌هندزفری: برای حل این مشکل هم باید به یک تعمیر کار مراجعه نمایید.

خش خش کردن هندزفری

خش خش کردن هندزفری یک مشکل رایج دیگر است. این می تواند به دلیل تمیز نبودن هندزفری باشد. برای این مسئله می توانید آن را با استفاده از یک گوش پاک کن تمیز کنید. درصورتی که مشکل حل نشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. برای مشاهده و خرید هندزفری های دایان کالا مراجعه کنید.