مشاهده شارژ ایرپاد در آیفون و اندروید
مشاهده شارژ ایرپاد در اندروید و آیفون

برای مشاهده شارژ ایرپاد در اندروید با ما همراه باشید. چگونه شارژ ایرپاد را در اندروید یا آیفون ببینیم ؟ قطعا مشاهده شارژ ایرپاد برای همه کسانی که این هندزفری‌های بلوتوثی فوق العاده را دارند، لازم می‌شود. باید راهی برای اطلاع از درصد میزان شارژ ایرپادهای قشنگ اپل وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت درست هنگامی که نیاز ضروری به آن‌ها دارید، ممکن است به دلیل تمام شدن شارژ خاموش شوند. در ادامه روش‌های دیدن درصد شارژ ایرپاد در گوشی‌های اندروید و آیفون را با هم مرور خواهیم کرد.

چگونه شارژ ایرپاد را در اندروید ببینیم؟ مشاهده شارژ ایرپاد در اندروید

برخلاف گوشی آیفون که تنها با باز کردن درب کیس ایرپاد میزان شارژ را نشان می‌دهند؛ در گوشی‌های اندرویدی راه مستقیمی برای اطلاع از میزان شارژ ایرپاد وجود ندارد. با این اوصاف در گوشی‌های اندرویدی مثل: سامسونگ، شیائومی و غیره چگونه درصد شارژ ایرپاد را بفهمیم؟ ظاهرا چاره‌ای به جز نصب برنامه‌های متفرقه روی گوشی برای این کار وجود ندارد. MaterialPods و AirBattery دو مورد از بهترین اپلیکیشن‌هایی به شمار می‌روند که می‌توانید روی آن‌ها حساب کرده و با کمک آن‌ها میزان شارژ هندزفری اپل را مشاهده کنید. در ادامه نگاهی به مراحل راه‌اندازی و شیوه کار این دو برنامه خواهیم داشت:

1- MaterialPods؛ برنامه نشان دادن شارژ ایرپاد اندروید

با استفاده از برنامه MaterialPods می‌توانید درصد شارژ ایرپادهای خود را در گوشی اندرویدی مشاهده کنید. برای این کار ابتدا مطمئن شوید که گوشی و هندزفری بلوتوثی شما به یکدیگر متصل هستند. سپس بعد از دانلود این برنامه از سایت‌های معتبر مثل گوگل پلی و نصب آن روی گوشی خود مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • برنامه را باز نمایید.
  • در پیام اول روی Check Permission کلیک نمایید.
  • در بخش اسکن بلوتوث، دوباره روی Check Permission  کلیک بزنید و سپس Allow  را انتخاب کنید .
  • در مرحله بعد و در پنجرۀ Please grant the following باید مجددا گزینۀ Check Permission  را لمس کنید.
مشاهده شارژ ایرپاد در گوشی اندروید
  • سپس باید در لیست، گزینۀ MaterialPods  را فعال کنید.
  • دوباره گزینۀ check Permission را انتخاب و پس از آن روی Allow نمایید تا اجازه دسترسی صادر شود.
مشاهده شارژ ایرپاد در گوشی اندروید
  • حالا گزینۀ Close را در پنجرۀ  Dear User  لمس کنید.
  • بعد از طی کردن مراحل بالا، در این مرحله نیاز است که مدل ایرپاد خود را در لیست انتخاب کنید.
  • حالا یک پنجره نمایش داده می‌شود که میزان شارژ باتری ایرپاد را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

به این ترتیب دانستیم که با برنامه MaterialPods چگونه درصد شارژ ایرپاد را بفهمیم.

چگونه شارژ ایرپاد را در اپل ببینیم؟ نحوه دیدن شارژ ایرپاد در گوشی آیفون

ایرپاد برای اتصال به گوشی‌های آیفون و سایر گجت‌های اپل ساخته شده‌است. به همین دلیل، برخی از گزینه های آن‌ها در هنگام اتصال به یک گوشی اندرویدی غیرفعال می‌شوند. یکی از این قابلیت‌ها نمایش درصد شارژ ایرپاد است. در آیفون، کافی است که بعد از شارژ کردن ایرپاد به روش اصولی، آن را به گوشی خود متصل کنید. بعد از آن هر زمان که ایرپاد خود را در نزدیکی گوشی قرار دهید و درب کیس شارژ آن را باز کنید، یک پنجره روی گوشی آیفون شما ظاهر می‌شود و اطلاعات کاملی از میزان شارژ ایرپاد را نمایش می‌دهد. میزان شارژ باقیمانده کیس و هر کدام از گوشی‌ها به صورت جداگانه در این پنجره مشاهده می‌شوند.

فراموش نکنید، می‌توانید گوشی آیفون خود را در IOS14 و نسخه‌های بالاتر، به گونه‌ای تنظیم کنید که این میزان شارژ ایرپاد، همیشه در صفحه گوشی قابل نمایش باشد. درست مثل میزان شارژ گوشی که در بالای صفحه همیشه دیده می‌شود. کافی است که یک نقطه خالی از صفحه خانه را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا حالت Jiggle mode ظاهر شود. سپس علامت + در قسمت بالا را لمس کنید. بعد از آن برای اضافه شدن ویجت باتری، گزینۀ Batteries را انتخاب کنید. در نهایت، پس از انتخاب سایز ویجت باید روی Add Widget و سپس done ضربه بزنید.

منبع تصویر: سایت جانبی